Öncelikle belirtmek isterim ki kapağını çok beğendim. İş Bankası Kültür Yayınları gerçekten harika bir yayınevi...Beş kadın anlatıcının yazdığı on bir mektuptan oluşuyor kitap. Evlilikte mutluluk ve mutsuzluk, eşler arasındaki uyum, aldatma, aşk, kadınların eğitimi gibi konular Mehabe, Fehame, Sabahat, Nebahat ve İtimad’ın kendi sorunlarından yola çıkarak yazdıkları mektuplarla tartışılır.
Romanda ilginç olan nokta, feminist kadın yazınının öncülerinden sayılan Fatma Aliye’nin kahramanlarının belirli toplumsal değerlere bağlı kalması ve mutsuzlukların üzerini örtmeye çalışmasıdır. Ayrıca kadınların geleneğe baş kaldırmayıp haksızlıkların karşısında sessiz kalmaları olumlanır. Yazıldıkları dönem göz önünde bulundurulduğunda Ahmet Mithat’ın Felsefe-i Zenan'da işlediği kadın tipi oldukça aykırı iken Fatma Aliye’nin “kadın”ları dönemin toplumsal değerleriyle uyumludur.
Fatma Aliye HanımLevâyih-i Hayat (Hayattan Sahneler)