Puan vermedi·72 syf.····Okunma: 13 Nisan 2026 21:16 Kitabı bitirdiğimde hissettiğim tek şey koca bir "Vay be!" oldu.Hem çok akıcı hem de insanı fena düşündüren bir yapısı var.
Kitapta beni en çok vuran şey, insanların bir anda her şeyini kaybedebileceği gerçeği oldu. Teknoloji, şehirler, kurduğumuz o koca düzen…
Hepsi tek bir salgınla bir anda buharlaşıyor. Okurken kendi kendime “Gerçekten bir gün biz de böyle olur muyuz?” diye sormadan edemedim. Modern dünyanın o devasa yapısının aslında ne kadar ince bir buz tabakası üzerinde durduğunu iliklerinize kadar hissediyorsunuz.
Özellikle Granser karakteri çok etkileyiciydi. Eski dünyayı hatırlayan tek kişi olarak torunlarına o günleri anlatmaya çalışması kalbimi sızlattı. Ama asıl korkunç olan; torunlarının onun anlattıklarını birer masal, bir "yaşlı bunak saçmalaması" gibi görmesi... İnsanlığın binlerce yılda biriktirdiği bilginin sadece iki kuşakta nasıl silinip gidebileceğini görmek gerçekten ürkütücü.
Kitap çok kısa, bir oturuşta bitiyor ama verdiği mesajlar çok ağır. İnsan uygarlığının ne kadar kırılgan olduğunu tokat gibi yüzümüze çarpıyor. Kısa sürede biten ama etkisi uzun süre sizinle kalan, biraz karanlık ama kesinlikle okunması gereken bir hikâye.
Biz neye güveniyoruz bilmiyorum ama doğa karşısında sandığımızdan çok daha aciziz.
Mutlaka okuyun derim. 9/10