Yaşar-mış gibi...
4/10
·210 syf.··
2026 7. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2026 19:50
Yaşamak Öncelikle yorumuma bu kitabı, son zamanlarda her yerde karşıma çıkıp, hakkında da çok olumlu yorumlar okuyunca büyük bir merakla alıp okuduğumu belirterek başlayayım. (Popüler kültür böyle bişey işte ) Peki bu tercihinde isabet ettin mi ? diye sorduğunuzu var sayarak ve eğer başıma da bişey gelmeyecekse "asla beğenmedim" derim. Okuyanların hemen hepsinin duygusal buldukları ve çok beğendikleri kitabın hem edebî üslubunu hem kurgusunu ben hiç sevmedim, hatta bitirene kadar hafakanlar bastı. Kitabın konusundan kısaca bahsetmek gerekirse: Romanın baş kahramanı Fugui bizlere tüm hikâye boyunca refah seviyesi yüksek ve gayet yolunda giden bir hayat nasıl darmadağın olur, varlıklı bir aile nasıl sefalete sürüklenir, kendisine sevgiyle bağlı insanlar nasıl bedbaht edilir adlı özgün bir çalışma örneği sundu. Fugui herşeyi altüst ettikten sonra aklını başına devşirdi fakat artık iş işten çoktan geçmişti. Okudukça garibanın yüzü gülür mü ? dedirten, peşpeşe yaşanan dramatik olayların içimizi kıydığı ve sonuna doğru "yeter amaa" demekten kendimizi alamayacağımız bir eserdi. Sayın Çinli yazar Yu Hua yı görüp; muhterem kardeşim sen bunca felâket senaryosunu tek bir hikâyede biraraya getirmeyi nasıl becerdin? okuyanlara hiç mi yazık demedin ? diye sormak isterdim. Son olarak kitapta benim ilgimi çeken ve başarılı bulduğum tek şey yazarın ülkesindeki Kültür Devrimi'nin izlerini oldukça net bir şekilde işleyişi oldu diyebilirim. Haddinden fazla abartılmış bir kitap olduğunu yineleyerek yorumumu bitiriyorum.
1000Kitap
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,6bin okunma
·
26 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.