·424 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Haziran 2018 20:37 Yazarın toplumcu-gerçekci anlatımıyla, Uçurtma Avcısı'ndan sonra okuduğum ikinci kitabıl. Olay kurgusu ve dilin akıcılığıyla okuyucusunu şaşırtmıyor. Yazar bugünkü Afganistan'a üzüldüğünü cümle arasında anlatirken; eskiden yani terörüzmden önceki Afganistan'ı dünyaya anlatmaktaki ustalığı takdire şayan. Kabil, masallara konu olan Kabil... Şah dönemi ve özgürlük...
Bir devrin çöküşü ve bir milletin yok oluşu.
Bu arada Cengiz Aytmatov tarzı milli anlatımı var bundandır ki ikisini yan yana koymakta bir sakınca görmüyorum. Her ikisi de savaşta yok olan milletin milli değerlerini ele alıyor. Birinde savaş bitmiş ama Afganistan'da hala terörizm kol gezmekte. Tek temennim bu topraklara da barış gelsin ve çocuklar ne ölsün ne da yetim kalsın... Bu arada sevgili Rotasiz Seyyah ın kattığı Afganistan güncesi, o toprakların acılarını yüreğimin derinliklerinde hissettirmekte çok başarılı olmuştur.