·472 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Nisan 2026 13:21 Psikolojide bir gerçek var; insan geçmişinde yaşadığı kötü olayların etkisiyle hareket etmeye ve tercih yapmaya devam eder çünkü ne kadar kötü olsa da tanıdığı ve ne kadar rahatsız edici olsa da kendini konfor alanının içinde hissettiği durumları yaşamaya meyillidir. Örneğin, çocukken dışlandığınız bir ortamda büyümüşseniz ilerleyen yaşlarınızda da sizi dışlayan kişi ve ortamları tercih etme ihtimaliniz o kadar yüksektir çünkü ne kadar can yakıcı olursa olsun bu duygu tanıdıktır. Size kendinizi güvende hissettirir. Yeşil Peri Gecesi’nde de ana karakter Şebnem, geçmişte olduğu gibi kendini dibe çeken insanları ve ortamları tercih edip seçimlerini bu yönde yapıyor fakat o bu psikolojik gerçeğin farkında değil. Suçu genlerine atıyor ve genetik hafızasına kodlandığı şekilde tercihler yapıp yaşadığını düşünüyor. Hâlbuki psikolojik belleğini kontrol edip kendi gerçekliğinin farkında olabilse ve kararlarını tamamen bu iradeyle verebilse yaşamı bambaşka olabilirdi. Sonuçta her alanda daha iyiye ve başarıya ulaşanlar konfor alanından çıkabilenler değil mi?