1950 yılında Pulitzer Ödülü'ne layık görülen ve bu ödülü kazanan ilk siyahi olan şair Gwendolyn Brooks 'un tek romanı Maud Martha yazarla tanışma kitabım oldu. Kendisinin siyahi olmasından kaynaklı belki de bilmiyorum kitabı da siyahi bir kadının olgunlaşma sürecine değiniyordu. Konu güzel olmasına rağmen yazarın kullandığı şiirsel dil bana hitap etmedi. Karakterin evliliği, doğumu vesaire hep parça parça anlatılmıştı. Birbiriyle bağlantılı olay örgüsü yoktu. Bu da sevdiğim bir üslup değil maalesef.
Ama karakter Maud Martha'nın siyahi olmasının getirdiği zorlukları güçlü bir kadın profiliyle karşılamasını, olaylara pozitif yaklaşımını, dik duruşunu sevdim. Kendini güzel bulmazken bile yine de bakış açısını iyileştirebilmesini sevdim.Daha güzel bir kalemle yazılsaydı belki beğenebilirdim. Herkese önerebileceğim kitaplar arasında değil. Ama ırk, sınıfsal farklılıklar gibi konuları sevenler şans verebilirler. Şimdiden keyifli okumalar...