Zweig'in, "çocuktan al haberi" lafını hikayeleştirdiği kitabıdır.
Kitabı okuduktan sonra "naber ufaklık" deyip geçiştirdiğiniz çocuklara çekingen davranabilirsiniz.
Kitabımızın ufak kahramanı, annesinin içine sürüklendiği fakat kendisinin bir türlü anlayamadığı macerada çocukluğun verdiği temiz içgüdüyle annesini korumaya çalışmaktadır.
Kitapta bir çocuğun gözünden yetişkinleri seyretmek gerçekten keyif verici. Okuyup pişman olmayacağınız bir zweig kitabı, tıpkı diğerleri gibi...
Stefan Zweig