“Adsız Roman” ama duygusuz değil asla.
Tarihsel süreciyle birlikte bir aşk üçgenini sunan bu kitap bende birçok pencere açtı.
Duygularım karakterlerle birlikte şekillendi; onlarla birlikte bu yolculukta ben de derinleştim.
Kafkasya-Rusya-Osmanlı coğrafyası arasında yaşanan savaş; Jankat-Janset-Elbruz aşk üçgeniyle iç içe ilerliyor.
Yaşanan zulümler, çekilen çileler ve özellikle sürgün süreci insanın içini sızlatacak derecede ağırdı.
Kendi vatanından uzak düşmenin ne büyük bir kopuş olduğunu hissettim.
Bu yolculukta Neri’nin yaşadıkları da günümüz versiyonuydu. Şu anın acılarını da gördüm. Beraberinde getirdiği sevince de eşlik ettim. İyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu. Sema Soykan