Bu kitabı biraz da kadınların gözünden okudum. Erkeklerin yaşadığında normal karşılanan birçok duygu ve davranışın, bir kadın söz konusu olduğunda nasıl sorgulandığını görmek düşündürücüydü. Zweig, dönemin ahlak anlayışını sorgularken kadınların da erkekler kadar tutkulu, hata yapabilen ve kendi seçimlerini yapma hakkına sahip bireyler olduğunu gösteriyor. Bir kadının yaşamında yalnızca yirmi dört saat anlatılsa da, aslında kadınların özgürlüğü, toplumsal baskılar ve yargılanma korkusu üzerine çok daha büyük bir hikâye okuyoruz.