Geç kalanların hikayesi...
7/10
·212 syf.··
2026 48. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2026 10:01
Öncelikle bu okuma yolculuğunda birbirimize eşlik ettiğimiz değerli arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Sizlerle okumak çok keyifliydi. ✯Bellisperennis✯Zeynep ♡Gelelim kitabımıza;) Araf dışardan bakınca hayatı normal görünen ama içinde boşluk taşıyan Ercan'ın hikayesi. Kahraman hayatın içinde sürüklenip giderken aslında sürekli bir huzursuzluk, eksiklik ve anlam arayışı yaşıyor. Bazı yarım kalmış duygular, söylenmeyen sözler ve geçmişte üstü örtülen gerçekler birer birer yüzeye çıkıyor. Karakter hem sevmenin hem de sevilmenin ağırlığını taşırken, bir yandan da kendine yabancılaştığını farkediyor. Roman ilerledikçe mesele sadece " ne yaşandı" olmuyor daha çok; İnsan kendine neden yabancılaşır? Geç kalınmış duygular telafi edilir mi? sorularına dönüşüyor. Kısaca tek kelimeyle özetlersem Araf geçmişin sessizliğiyle ve bugünün gerçekleri arasında sıkışan bir insanın, aşk, ihanet ve iç hesaplaşma içinde kendi karanlığıyla yüzleşmesini anlatan psikolojik bir roman. Olaydan çok insanın iç dünyasına, düşüncelerine ve en önemlisi duygusal çatışmalarına yaslanan bir anlatı. Ben okurken arka kapaktaki şu fikir kitabın kalbi gibi geldi. "Bazı gerçekler öğrenildiğinde artık hiçbir şey eski haline dönmez"... Emeğinize kaleminize sağlık Alper Turgay Cehiz hocam... #305409010 #305404148
ArafAlper Turgay Cehiz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202630 okunma
·
2 +1'leme
·
1.024 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Açıkçası kitabın sizde bıraktığı hissi alabilmek benim için yeterli. Çünkü bazen bir hikâyeden geriye olaylar değil, o duygu kalıyor. İncelemenizde de en çok onu hissettim. Geçmiş, eksiklik, yarım kalmışlık ve insanın kendisiyle yaşadığı o sessiz hesaplaşmalar... Eğer hikâye size bunlardan bir parça hissettirebildiyse ne mutlu bana😊 Yüreğinize, kaleminize sağlık. Çok teşekkür ederim 🙏😊 🌸
Sadecemoonlight
Gönderi Sahibi
Kesinlikle hissettirdi ve evet beni en çok karakterin o iç hesaplaşması etkiledi diyebilirim. Ne demek, ben teşekkür ederim🙏yeni kitaplar bekliyoruz sizden🌼
Yüreğinize sağlık ne güzel bir anlatım olmuş.... "İnsan kendine neden yabancılaşır " demişsiniz anekdot olarak cevapları bulduğunu(mu)zu temenni ediyorum Araf bitince 😊 ve bu arada halâ arka kapak yazısını okumadığımla yüzleşen ben....🙈
Sadecemoonlight
Gönderi Sahibi
Kardelen Yasemin ARLI Okudum ve beğendim okumaz olurmuyum gayette güzeldi👌
Tek kelimeyle harikasın😍👏 kalemine yüregine sağlık caniçim♥️🌼
Sadecemoonlight
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederimm caniçimm❤️🙏
Alper Turgay beni vuracak bu yorumdan sonra ama😁 yabancılaşma nın cevapları felsefe ve psikoloji kitaplarında daha çok vurgulanıyor ve işleniyor ki ben çok severek okurum felsefe& psikoloji kitaplarını da😊 size de tavsiye edebilirim😊🤗
Off harika bir inceleme olmuş bana yeni bakışlar ssğladı, emeğine sağlık 🥰😘 Sadecemoonlight
Sadecemoonlight
Gönderi Sahibi
Zeynep Yaa çok teşekkür ederimm🙏beğenmene çok sevindim😍🌸 Zeynep
Reklam
Sadecemoonlight
Gönderi Sahibi
😉😃Olur tabiki neden olmasın🤗