Bazı sonlar yıllar sonra gelir
Puan vermedi·212 syf.··
2026 77. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2026 07:41
Araf isimli taze çıkan bu kitabı üç okur; ben ve sevgili arkadaşlarım ✯Bellisperennis✯ ve Sadecemoonlight ile beraber okuduk . Araf bana bazı yaraların aslında hiç iyileşmediğini, sadece üzerlerini yara bandıyla kapatıp hayatımıza devam etmeye çalıştığımızı hatırlattı. Ne kadar zaman geçerse geçsin, o yara bandı illa ki yerinden oynuyor ve altındaki sızı yeniden kendini hatırlatıyor. İnsan bazen yeni bir hayata başlasa da, geçmişte bıraktığını sandığı şeyleri içinde taşımaya devam ediyor. Yıllar sonra bile dönüp aynı ukdeye, aynı kırgınlığa, aynı yarım kalmışlığa ve o bitmeyen "ya öyle olsaydı?" sorusuna takılabiliyor. Kavuşulamayan aşklar, yaşanamamış hayatlar, ailelerin üzerimizde bıraktığı derin izler ve insanın kendini bulma çabası hikayenin merkezinde yer alıyor. Kitabın sevdiğim yanlarından biri de hikayeyi tek bir pencereden anlatmaması oldu. İki bölümden oluşan yapısıyla olayların iki yüzünü de görme fırsatı buluyoruz. Bir hikayeyi sadece bir kişinin gözünden değil, her iki tarafın duygularıyla birlikte okumak karakterleri anlamayı da kolaylaştırıyor. Bu tarzı sevmemin bir nedeni hayatta da çoğu zaman hiçbir hikaye tek taraflı değil. Kitapta insanın içine dokunan, durup düşünmeme neden olan satırlar vardı. Özellikle karakterlerin duygularına ve iç dünyalarına gösterilen özen hoşuma gitti. Bazen hayat istediğimiz gibi akmıyor. Bazen de en çok istediğimiz şeyler tam da bu yüzden içimizde kalıyor. Hüzünlü, duygusal ve keşkelerle dolu bir hikayeydi. Her ne kadar ben aşk ve romantizm kitaplarının insanı olmasam da, bu duyguların ön planda olduğu hikayeleri seven okurların bu kitapta kendilerinden çokça şey bulabileceğini düşünüyorum. Emeğine sağlık Alper Turgay Cehiz . Kaleminin yolculuğunun devamını merakla takip edeceğim. Diğer arkadaşların inclemelerini de ekliyorum buraya. Keyifli okumalar olsun! #305404148 #305428968
Edebiyat
ArafAlper Turgay Cehiz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202632 okunma
·
2 +1'leme
·
924 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok teşekkür ederim 😊 Umarım bir sonrakinde sizi daha iyi bir hikâyeyle, daha olgun bir kalemle tanıştırabilirim. Bir de aşk ve romantizm kitaplarının insanı olmadığınızı söylemenize rağmen hikâyede kendinize bir yer bulabilmeniz açıkçası beni ayrıca mutlu etti. Çünkü bazen bir karaktere hiç benzemeyiz, onun gibi düşünmeyiz, onun gibi yaşamayız ama bir yerden gelip bize dokunur. Sanırım hikâyelerin güzel taraflarından biri de bu. Bu yolculukta bana eşlik ettiğiniz ve tam da hikâyedeki gibi aynı hikâyeye üç farklı okur olarak üç farklı yerden bakıp incelemeler yazmanız da gerçekten çok güzel ve anlamlı oldu. Bu güzel okumanız ve incelemeniz için çok teşekkür ederim 🌸🙏😊 ( Yorumlar silindi, özür dilerim. Tekrar görenler ne düşünür bilemiyorum.)
Zeynep
Gönderi Sahibi
Alper Turgay Yolun apaçık olsun. İlham perilerin hiç eksilmesin, kalemin hep yazsın aksın 🙏. Güzel kalpli insanlar, güzellikleriyle parlamaya devam edip, birbirlerini hep bulsunlar 🫶
Seninle birlikte bu ilk okuma yolculuğumuzdu ama inan çok keyifliydi Zeynepçim😍Kitabı da gayet güzel ifade etmişsin bence, emeğine yüreğine sağlık🙏 Zeynep 🌸 başka kitaplarda buluşmak üzere diyelim mi🤗 ✯Bellisperennis✯ caniçimm🌸
Zeynep
Gönderi Sahibi
Canım çok sağol gerçekten çok keyifli ve eğlenceli idi ve Evet diyelim tabiki 🥂
Sizlerle kitap okumanın tadı benim için bambaşkaydı. Birlikte okuduğumuz her sayfa, yaptığımız her sohbet bu yolculuğu daha da anlamlı kıldı. Kitap arasında gerçekleştirdiğimiz sohbetler, zaman zaman yükselen kahkahalarımız ve anlamakta zorlandığım birçok noktada bana pusula oluşunuz, bu serüveni unutulmaz hale getirdi. Benim için son derece kıymetli ve güzel bir deneyimdi. Emeğinize, yüreğinize ve paylaştığınız tüm güzelliklere teşekkür ediyorum. İyi ki bu yolculukta yollarımız kesişti.♥️🤗🌼 Zeynep Sadecemoonlight
Zeynep
Gönderi Sahibi
İyi ki 🙏
Ne demişti Edmund Wilson "Ayni kitabı okumuş iki insan yoktur...." Elimden geldiğince Araf okuyanları ve incelemelerini takip ediyorum ve bu cümle beynimde yankılanmaya devam ediyor😊 Herkes kendi bakış açısı ile farklı anlamlar yüklüyor kitaba ne güzel." Keşke" lerimizin hiç olmadığı bir dünyada yaşamaya devam etmek dileği ile keyifli okumalar dilerim🤗
Zeynep
Gönderi Sahibi
Öncelikle teşekkürler yorum için 😇 Çok güzel özetlemiş durumu ,bayıldım. Kesinlikle her insan bir kitaptan farklı bir tat alıyor. Bir de şu var; aynı kitap bile hayatımızın farklı dönemlerinde bambaşka hisler uyandırabiliyor. Daha önce okuduğumuz bir kitap, yıllar sonra yeniden elimize aldığımızda bize tamamen farklı şeyler söyleyebiliyor. 😊bu sihir değil de ne?