“Sevgiyi hiç görmemiş bir insan, gerçekten sevebilir mi?”
10/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2026 21. kitabı
HİÇBİRİ SUAT DERVİŞ Cavide… Annesi ve babası tarafından terk edilmiş, halasının evinde büyümüş, kuzeni Neriman ile anlaşamayan, hiç sevilmediği için sevmeyi bilmeyen; hoyrat, hırçın, yalnız, sevgisiz, zalim Cavide. Annesi mutsuz evliliği yüzünden geçmişte tanıştığı unutamadığı Danyal ile kaçar; evini, kızını, eşini terk eder… Gururu zedelenen Ali, minicik kızını bırakarak Avrupa’ya gider. Çocuğunu ablasına emanet eder, iyi bir aile terbiyesi alması için… Suzan içinse Cavide, o ahlaksız kadının kızıdır. Kuzeni Neriman ise ona karşı derin bir kıskançlık içindedir. Zaman akar, Cavide zarif bir genç hanım olur. Çocukluğunda görmediği sevgi, hissetmediği güven ve yaşadığı yalnızlık onun karakterini şekillendirir. Cavide zalim, hırçın ve soğuk görünür; fakat bu sertliğin altında aslında yıllarca bastırılmış bir sevgi ihtiyacı vardır. Sevilmeyen bir çocuk büyüdüğünde, sevgiyi aramak yerine kendini korumayı seçer.İnsanlara yaklaşmak yerine duvarlar örmeyi tercih eder. Tüm benliği kendisiyle dolu olan Cavide’ye hayat bir gün aşkı hissettirir. O zaman tüm terk edilişlerini, tüm yalnızlığını affeder… Lakin karşılıklı olan bu sevgiye yine zalim hayat mani olacaktır. Cavide’nin yaşadığı aşk da onun için yalnızca bir aşk değildir; yıllarca alamadığı sevgiyi ilk kez tatma, kendini değerli hissetme arzusudur. Ama Suat Derviş burada romantik bir hikayeden çok, hayatın ve toplumun insanın karşısına çıkardığı engelleri anlatır. İçime işleyen, beni derinden üzen, harika bir eser.Suat Derviş eseri 20’li yaşlarının başında yazmış.Bilhassa kadın karakterleri ele alış biçimi, psikolojik derinliği ve toplum eleştirisiyle Türk edebiyatında önemli bir yere sahiptir. O dönemde ses getiren yazar, ilerleyen yıllarda siyasi duruşu sebebiyle (sosyalist) ihmal edilir, görmezden gelinir, haksızlığa uğrar. Temenni ederim ki günümüzde daha çok fark edilir ve okunur. ESERDEN ALINTILAR: " O, kendini diğer bütün insanların sevemeyeceği kadar çok seviyor; o kendini başka seven olmadığı için bunu telafi etmek istiyor, bir insan kalbinin malik olabileceği bütün sevgi ve şiddetiyle, kendini başka bir kimseyi sevmeden, sadece kendini kuvvetli bir muhabbetle seviyordu." "Öyle zannederdi ki kâinat sadece onun zevki için halk olunmuştur." "Bulutlu gümüşi bir gün. Gün ve deniz gümüşi, sahil ve ağaçlar yaş rengindeydi. Her yerde, her şeyde hüzün vardı." "Sükûnet ve rahatı ile kitaplarını her şeyden fazla severdi." "Küçük yaşından beri, şımaracak kimsesi olmadığından; hislerini, sevinç ve kederini, bilhassa kederlerini herkesten saklamaya muvaffak olmuştu." "Evet! Cavide sevgi nedir bilmiyordu. Cavide kimseyi sevmemişti… Sevilmeyenler sevmesini bilirler miydi ki?" "İnsan, kendinden başka şeyleri sever mi? Severse bu nasıl bir histir?" Hiçbiri Suat Derviş
Edebiyat
HiçbiriSuat Derviş · İthaki Yayınları · 2021219 okunma
·
71 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Eyvah 🥹😭😭
Sonunda kavuşuyorlar mı?🥹 Kalemine sağlık Deryacım✒️💐
Derya _tirimujgan
Gönderi Sahibi
Sevgili Saadet🌿🧚‍♀️ merhaba.Harika bir romandı.İçim sızlayarak okumuştum. Yorumumun bundan sonrasından spoiler diyeceğim 😃😃😃 çünkü sonunu anlatacağım (haha komiğim ya ben😂) Cavide kuzeni Neriman tarafından hep taklit edilir ve kıskanılır. Neriman'ı bir gün nişanlı İhsan ile kendisi hakkında acımasızca konuşurken duyar. Ve kuzeninin nişanlısını bilerek kendine aşık eder. Acı sözlerin intikamını almak için. Fakat sonrasında İhsan'ın babasıyla tanışır ve ona aşık olur. Elbetteki kavuşamazlar 😭😲