Kurdun,kuşun hakkını gözeten bir medeniyet anlayışı ♡
10/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2026 93. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 14:04
Bu kitapla Ahlat'tan İstanbul'a Köklerin İzinde yine yeni bir yolculuğa çıktık Nidayi Sevim Hocam ile. Onun deyimi ile Tarihin, köklerin izinde.. Her kitabını ilgi ile okuyorum, yeni bilgiler öğreniyorum, bittiğinde bitmeseydi biraz daha gezseydik diyorum:) Evet yanlış okumadınız gezseydik diyorum, çünkü onunla birlikte Camii'leri, Hisarlar'ı, Ecdad mezarlarını, Namazgah'ları, Sadaka taşlarını Tekke'leri ve geçmişten bugünlere ulaşabilen tarihi çeşmeleri gezmiş kadar oluyorum. Başka bir deyimle okurken yazar ile adeta Tarihe yolculuk yapıyormuş gibi hissediyorum. Yazarımız Nidayi Sevim gezerken karşılaştığı bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutan eserlere çok üzülüyor, onların ayakta kalabilmesi için de daima olağanüstü çabalar gösteriyor. Gerektiginde Belediye vs. her yetkili kuruma dilekçeler yazıyor, ya da sosyal medya aracılığı ile eleştirisini yapıyor. Yani ben kitabımda yazdım, oldu bitti diyenlerden değil, her daim yürekten çaba gösterenlerden. Bu vesile ile yazarın bu duruşunu takdir ediyor ve ona büyük saygı duyuyorum. Böyle güzel düşünen çabalayan insanların sayısının artmasını diliyorum. Sırası tam gelmişken bu konuda hemen kitabından bir alıntı aktarayım; "Târihî ve kültürel mîrâsımıza karşı yaklaşım tarzımız memleketin hemen hemen her köşesinde aynı. Oysa bunlar bizim paha biçilmez değerlerimiz, hazînelerimiz, aynı zamanda dosta düşmana karşı vitrinimizdir. Rahmetli Aliya İzzetbegoviç'in de dediği gibi: "Hakîkî vatansever vatanını diğerlerinden üstün tutan değil, vatanının övgüye mazhar olması için çabalayandır."Her birimiz bu çerçevenin içindeyiz. Hepimizin sorumlulukları var. Elimizi taşın altına koymak zorundayız. Bu durumdan kurtulmamızın başka çâresi yok..." Bu alıntıda bahsettiği gibi, her bireyin sorumluluğunu yerine getirmesi gerekiyor. Umarım vatanını milletini seven ve gerektiğinde her türlü sorumluluğu alabilen, çabalayan insanlardan oluruz.(Lafta değil! tabii uygulamada!) Son olarak, bu eserini yine büyük bir keyifle okudum, yazarın bizlere anlattığı bazı şehirleri,eserleri vakit buldukça gidip görme şansım oldu.Şimdi göremediklerimde sıra:) onları da mutlaka gezeceğim. Şu an memleketteyim, kitabı tatilimde okuma fırsatım oldu, belki gitmeden anlattığı birkaç yeri de gezme şansım olabilir :) Unutmadan belirteyim, kitapta bahse konu olan birçok eserin fotoğrafları da mevcut.Bu da çok güzel bir detaydı. Sizler de bu tür konuları benim gibi ilgiyle okuyorsanız, gönülden tavsiye ediyorum. Yazarın Nidayi Sevim kalemi çok samimi, hani dersiniz ya bizim oralardan ..ha! işte tam da öyle:) Hatta bu kitapla kalmayın tüm külliyatını okuyun derim:) Yazara Nidayi Sevim gönülden selâm olsun, kalemi daim olsun. Okurları bol olsun Keyifli okumalar diliyorum..
Araştırma-İnceleme Tarih
Ahlat'tan İstanbul'a Köklerin İzindeNidayi Sevim · Mavi Yayıncılık · 20251 okunma
·
65 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İncelemeniz çok merak uyandırdı bende, elinize sağlık 😇💐
Gül Dane
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim arkadaşım 🤗 Yazarın kitapları ile yıllar önce tanıştım, o günden beri gezdigim bütün eserlere farklı gözlerle bakıyorum.Bir mezar taşı aslında insana neler anlatabiliyor, ya da bir sadaka taşı ne kadar anlam ifade edebiliyor..Bunun gibi pek çok hayat dersi ya da pay çıkarılabilecek konu bulabiliyor insan. Konular gezi notları olabilir, ama anlatım o kadar zengin ki , şahsen kendi adıma söyleyeyim büyük bir ilgiyle okuyorum daima👌