Konu temeli güzel olan fakat anlatımı çok vasat bir kitap. Betimlemeler çok kötüydü ve bazı yerlerde sonu gelmeyen cümleler beni çok sıktı.
Yazarı Katip Bartleby ile tanıdım ve bu ikinci kitabını bulmuştum. İlk kitap kadar sevemedim maalesef.
Kaptan Delano liderliğindeki bir Amerikan gemisi, bulunduğu koya giren İspanyol gemisindeki tuhaflığı sezer. Yardım etmek için Kaptan Delano direkt kendisi gemiye çıkar.
Gemide birkaç beyaz, birçok zenci, su ve yiyecek kıtlığı, humma hastalığı ile karşılaşır. Tek amacı tüm iyi niyeti ile gemidekilere yardım etmektir.
Hastalıklı gemi kaptanı Don Benito ve onun sadık uşağı zenci Babo ve birkaç adamı ile konuşur.
Gözlemleri ve hisleri, kendisine anlatılanların aslında doğru olmadığını söyler ve işler çok farklı ilerler.....