8/10
·104 syf.··
2018 96. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Temmuz 2018 13:28
"Selâm sana bu dünyanın içinde binlerce dünya olduğunu sezen ve bunu bize duyuran ve her fırça vuruşunu yaşamının bir ânıyla ödeyen ressam!..." (syf. 95) Kitabın bitiş cümlesi ile açılış yapmak istedim. Çünkü gönülden bir selam gönderiyorum canım Vincent'a. Bu kitabı sahafta bulunca nasıl sevindiğim görülmeye değerdi. Sevdiğim insanların başka sevdiğim insanlar hakkında yazdığı yazıları okumaya bayılıyorum. Daha da yakın hissediyorum kendimi onlara. Yeniden Van Gogh sevgimden bahsetmeyeceğim burada. (Merak edenler için; #28452724 #26931090 ) Sevgili Ferit Edgü Van Gogh'un 100. Ölüm yıldönümü anısına yapılan sergilerden esinlenerek onun hayatına bir bakış sunuyor. Beklediğimden bir tık daha sığ buldum kitabı. Daha derinlemesine bir inceleyiş bekliyordum doğrusu. Van Gogh hakkında okuduğum kitaplara dayanarak söyleyebilirim ki Theo'ya mektuplar muhteşem bir kaynak ve hiçkimse orada yazanlardan fazlasını bilmiyor. Yazılıp çizilen her şey tamamen farklı bakış açılarından yorumlamalar. Van Gogh'u tanımak için Theo'ya Mektuplar'ı okumak ve çizimlerini incelemek yeterli olacaktır kanısındayım. Ferit Edgü'ye gelince; Hakkâri'de Bir Mevsim'de olduğu gibi şiirsel metin ile anlatıyor bu kitapta da Vincent'ı. Sanki topluluk önünde konuşma yapmak için hazırlanmış gibi bir havası var doğrusu.
Van Gogh - Yüz Yıl SonraFerit Edgü · Sel Yayıncılık · 2011184 okunma
··
181 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Aslında bu Van Gogh ile ilgili yapılan her şeyi bir yere toplasan odalar dolu şehirler dolu eserler çıkar . Van Gogh hiç düşünmüş müdür acaba bu kadar meşhur olmayı, hiç sanmam. En büyük hayallerimden biri Amsterdam daki Van Gogh müzesine gidebilmek , gidelim mi ?
Meltek
Gönderi Sahibi
Yaa müzenin bahçesine çadır atıp Van Gogh kampı da yapalım mı 🙈🙈
Vallahi şahane olur , bisikletle gidelim :)