Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

mithrandir21 bir yorumu yanıtladı.
1/10 puan verdi
Said Nursi ve İslam bağlantısını nedense bir türlü kuramıyorum. Kur'an'ı anlamak için yazmış olduğu (pardon kendisi yazmadım diyor bana yazdırıldı diyor, yani vahiy) kitabı kesinlikle okumamız gerektiği hatta defalarca okumamız gerektiği, tecvid ile okursak sanırsam kısayoldan cennete daha rahat gidileceğinin düşünüldüğü külliyatın yazarı. Ne var
Sözler
SözlerBediüzzaman Said Nursî · Söz Basım Yayın · 20125,5bin okunma
··
4.098 görüntüleme
Ahmet Kabataş okurunun profil resmi
Öne Çıkan Yorum
👏👏👏👏 gerçek yüzünüzü gosterdiniz tebrikler.Bediuzzaman düşmanlığıyla prim yapmaya tam gaz devam edin.Öbür dünyada helalleşirsiniz iftira attığınız herkesle. (ayrıca ilham vahiyden bir tık aşağı diye birşey de söylemedim araştır öğren öyle yaz aklindakileri yazma bir kaynağın olsun.) Artık yazdıklarına cevap vermeyeceğim.Allah beni tartışırken görsün istemem.VESSELAM👏👏👏👏👏👏
mithrandir21 okurunun profil resmi
Vahiy peygambere geliyorsa, bana yazdırıldı denilen, ilhamla yazdırıldı denilen vahiyden aşağıda olmuyor mu yoksa eşit mi oluyor? Boş boş konuşacağına neymiş ilham söyle de öğrenelim! Kendini haklı görüyorsan niye Allah'ın seni tartışırken görmesinden korkuyorsun veya istemiyorsun?
Ömer Faruk Kaya okurunun profil resmi
Öncelikle karaladıkların kitap incelemesi değil açık bir saldırıdır. Bu durumdan "bazı arkadaşlar kızacaklar" gibi ifadelerle sıyrılamazsın. Zira kitabı incelemeyi bırakıp okurlarına iftira atmakla kalmamış, müellifine saldırmış, kendince başka kitaplarından delil getirmişsin. İftiraların sadece bir kısmına kısaca cevap verelim: 1. İftira: Sözleri tecvidle okursan cennete gideceğin gibi bir lafı kimse söylemez. Ancak hakikatli bazı insanlar anlayarak okursan imanını kurtaraBİLECEĞİNİ söylemiş olabilir. Ki doğrudur. Ancak onları da anlamamış olabilirsin. Beni de anlamadan saldırmayasın diye ihtimali ifade eden kısmı büyük harflerle yazdım. 2: Bana yazdırıldı ifadesinden vahiy geldi yorumunu çıkarmak için ya açıkça garazı olan biri olmak, ya da garazı olanları taklit etmek gerekir. Yok saflığından söylediysen çabuk uyanırsın. Bediüzzaman, bu ifadenin bunun içindeki güzelliklerin kendi yüksekliği olmayıp güzelliğin Allah'a ait olduğunu belirtmek, bu nimeti onun ihsan ettiğini ifade etmek için söylediğini anlatmış böyle bir yorumun garazkarlar tarafından bile yapılması (en azından insaflılar) için imkansız hale gelmiştir. 3: İnsanların doğruları merkeze aldıkları değerlere göre değişir. Mesela bir müslüman neyin doğru olduğunu Peygamberine (a.s.m) bakarak öğrenir. Ancak Peygamberini kendi doğrularına uydurmaz! Bu durumda bir rivayet geldiyse bunun sahih olup olmadığına, senedine vesaire bakılır. Kişi kendi kafasına uymayanı "yok bu bence boyle olmamıştır" derse, Peygamberine iman ettiğini dili ifade etse de onun gölgesinde kendi aklına iman etme İHTİMALİ vardır. 4: Allah Kuran'da bunu biz indirdik, demiştir bunda şüphesi olan zaten iman etmemiştir. Ancak Allah ilim sahiplerine danışılması gerektiğini de Kur'an'ı Hakîm'de beyan etmiştir. Muhkem ayetler olduğu gibi müteşabih ayetler de vardır. Kimse de bir mü'minin Kur'an okuyup anlamasına karşı çıkmamıştır. Ancak tefsir denen ilme karşı çıkmak, ya kardeşim ben kendi vücudumu çok iyi bilirim tip denen bilim hurafeden ibadettir demek gibi bir safsatadan ibarettir. Eğer gerçekten Kur'an'ı okuyup anlamak istiyorsan Risale-i Nur'a ciddi taraftar olman gerekir, çünkü Bediüzzaman, akla takılan şüphelere cevap vermiş, imanı sarsan hususları takviye etmiş, sonra seni Kur'an'ı okumak için seni onunla başbaşa bırakıp, buraya kadar olan kısım sadece ona hazırlık içindir demiştir. İnanmıyorsan bir okuduğunu iddia ettiğin kitabın içinde 10.Söz'ün sonuna bak. 5: Anlamadığın kısımları öğrenmeye çalışmak yerine saldırman senin adına beni çok üzdü. Zira Bediüzzaman Hz. Ali'nin aslı vahiy olan metinlerini Resul-u Ekrem Aleyhisselatuvesselam'ın ders verdiğini söylemiştir. Ancak sen saldırını takviye etmek niyetiyle bunu söylediğinden ağzından çıkanı tetkik etmek lüzumu görmemişsin. Öyle ki bulabildiğin ne kadar batıl fikir varsa Bediüzzaman'a isnad etmeye kadar ileri gitmişsin. Oysa eğer saldırmak için değil de hakikatı anlamak için araştırsaydın. Bediüzzaman'ın Hz. Ali'yi (r.a) bırakın nübüvvet makamı ile kıyaslamayı, diğer hulefa-i raşidinden üstün tutan şiaya nasıl tatmin edici cevap verdiğini, Hz. Osman'dan (r.a) sonra dördüncü halife olduğu gibi makam ve faziletçe de bunun böyle olduğunu ispat ettiğini görürdün. Dikkat et, sana hakaret görünmeyen lafların yüksek insanlar için hakaretin en kötüsüdür. Bilmediğini, anlamadığını söyleyebilirsin. Ancak anlamadığın Sözler'i aklınca tamamlayıp, tam zıddı ile yorumlamak iftiradır. Vebali büyüktür. Yanına kâr kalmaz. Şimdi eğer aklın veya insafın varsa inceleme olmayan bu zırvaları silersin.
mithrandir21 okurunun profil resmi
Ben de ne zaman bana bir Nurcu cevap yazacak diye bekliyordum.
Mehmet ÇEVİK okurunun profil resmi
yazınızın eleştirilecek çok noktası var ama ben uzatmadan en barizlerini söyleyeceğim. ilham diye bir şey duydunuz mu hiç? bana yazdırıldı'dan çıkarılacak tek ve yek mana vahiy aracılığıyla olmuş olması değildir. zira alimler peygamberlerin varisleridirler ve elbette ümmetin kılavuzları olarak allah tarafından başıboş bırakılmayacaklardır. buradan vahy manasını çıkarmak bilgi sahibi olmadan evvel fikir sahibi olmaya delildir. yıllardır risale okuyorum, peygamberliğin yanlışlıkla hz. muhammed'e (sav) getirildiği iddiasını bir kez dahi duymadığım gibi, bu sapık görüş risale-i nur akımıyla taban tabana zıt olan şii görüşe aittir. kitabı eleştireceğim derken de maksattan şaşmışsınız ve zatınızın da zikrettiği gibi risalelerde mevzu bahis olmayan bir meseleye yazınızın 3 paragrafında en çok yeri ayırmşsınız. daha tutarlı olmanız dileğiyle, hoşçakalın.
Stefan stefany okurunun profil resmi
Butun ömrünü dunya zevk ve lezzetlerine adamış bir genclik butun omrunde dunyanın hiç bir zevk ve lezzetinden zerre almamiş bediuzzaman ı nasıl anlayabilir yazık be kardeşim sana bu kitabı okumamişsın
mithrandir21 okurunun profil resmi
Bu da Nursi'nin ayrı bir hezeyanı dostum. Dünyanın hiçbir zevkinden bir insan neden almasın veya bunu iyi bir şeymiş gibi neden söyleyip savunalım?
Ütopyevi Hz. okurunun profil resmi
kardeş sevmiyosan sevme ama iftirada atma okuyosan bi düşün ne demiş olabilir tabi bu kitapta belli bir seviyede olduğu için pekde bişey diyemiyorum size
Elif okurunun profil resmi
Bedüzzaman' ın kitaplarını okumadım. Ama İmam Gazali den şikayetçiyim ben de. Kendisinin
İhyâ-u Ulumi'd-Din (4 Cilt Takım)
İhyâ-u Ulumi'd-Din (4 Cilt Takım)
setini okudum. Kitapta Hz. Osman için bunamıştı, halifelik yapamıyordu, görevi bırakmalıydı gibi yorumlar hatta çok sert eleştiriler vardı. Ama peygamberimizin ölmeden önce cennetle müjdelediği 10 kişiden biri olan Hz. Osman ' a, bu müjdeyi verip, günü gelecek o hilafet hırkasını senden çıkarmaya çalışacaklar, sen davanın arkasında dur demiş. Peygamberin bu uyarısına rağmen İmam Gazali nin, Hz Osman ı koltuk sevdalısı gibi göstermesi çok yanlış gelmişti. Onun dışında kadınları aşağılayan,köle muamelesi yapan sözleri var. Misal bir yerde diyor ki "Bir erkeğin vücudu baştan ayağa irin olsa ve kadın diliyle o irinleri temizlese yine hakkını ödeyemez" Ama Kuran da erkeğin kadın üzerinde hakkı varsa,kadının da erkek üzerinde hakkı var diyor. İnsanlarsa bu şahsiyetler sanki peygambermiş gibi en küçük eleştiride sizi bombardımana tutuyor.
mithrandir21 okurunun profil resmi
Katılıyorum çok haklısınız, bir başka uydurma hadiste de sözde Peygamberimiz Allah'tan başka birine secde edilecek olsa bir kadının kocasına secde etmesi gerekir demiş. Bu hem kadını köleleştirme hem Peygamberimiz'e hakaret hem de peygamberlik görevine hakaret. Hz. Muhammed en başta Allah'tan başkasına secde edilmemesi gerektiği bilgisi için görevlendiriliyor ve bu tarz bir örneklemeyi neden yapsın, Kur'an'da kadın ve erkeğin hep eşitliğinden bahsederken sadece erkeğin üstünlüğünü kadını kollaması lazım diye anlatırken o kadar saçma sapan hadisler var ki küfür gibi. Gazali, Celaleddin-i Rumi ya da Said Nursi hatta Buhari veya Müslim bunların hepsi bir şekilde Pavlusluk yapmışlar.
9 sonraki yanıtı göster
Ahmet Kabataş okurunun profil resmi
681. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu: "Kim haksızken tartışmayı bırakırsa, cennetin kıyısında onun için bir köşk yapılır. Haklı olduğu hâlde bırakırsa, cennetin ortasında onun için bir köşk yapılır. Kimin de ahlâkı güzel olursa, ona cennetin en üstünde köşk yapılır." Ebû Ümâme radıyallahu anh. Tirmizî
Bu yorum görüntülenemiyor
Bu yorum görüntülenemiyor
25 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.