Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Imanin Hakikati
6- (19)- Hz. Ali (kerremallahu vechehu) diyor ki: Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) soyle buyurdu: "Kidi dort şeye inanmadikca mumin olmus sayilmaz: Allah'tan baska ilah olmadigina ve benim Allah'in kulu ve elcisi Muhammed olduguma, beni (butun insanlara) hakla gondermis bulunduguna sehadet etmek, olume inanmak, tekrar dirilmeye inanmak, kadere inanmak" Tirmizi, Kader 10, (2146). ACIKLAMA: Aliyyu'l-Kari buradaki nefyin kemal'e degil asl'a raci oldugunu belirtir. Yani, bu sayilanlardan birinin eksikligi nakis bir muminlik ortaya cikarmaz, "kufru ortaya cikarir. Bu dort esas birbirinin lazimidir, kemale erdiricisi degil. 1- iki sehadetin ikrari: Allah'in birligi ve Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'in butun insanliga gonderilmis oldugu. 2- Olume, yani dunyanin fani olduguna iman: Bunda Dehrilerin iddia ettigi alemin kidem ve bekasi inancinin reddedilmesi soz konusudur. Gunumuzde de bu inanc komunizm seklinde berhayattir. Cunki komunizm sadece bir ekonomik sistem degil, ayni zamanda bir inanc sistemidir. Temel akidesi dinleri "afyon" kabul edip tevhid-risalet-ahiret esaslarina dayanan dinleri reddetmektir. Alemin terkib-tahlil seklinde ilanihaye devam edercegini iddia eder. Bu nebevi sozle, olumunde Allah' in yaratmasyla (Mulk suresinin bas kismina bakilsin) oldugunun ikrar edilmesi kastedilmis olabilir. Cunku bir kisim tabiatcilar olumu "biyolojik mizacin bozulmasi"yla izah etmislerdir. 3- Ba'su ba'de'l mevt, yani olumden sonra dirilmeye inanmak: Bu inancin icine hesap, cennet-cehennem vs. inanclari mevcuttur. 4- Kadere inanmak: Yani alemde cereyan eden hersey Rabbulalemin'in takdiriyle, kaderiyle olmaktadir, tesadufe yer yoktur.
Sayfa 66 - AkcagKitabı okudu
14 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.