Mustafa Kemal
9/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2019 21. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2019 11:38
İlk 400 sayfasını bir solukta okuduğum ama son sayfalarını çabuk bitecek korkusuyla yaya yaya okuyup hiç bitmesin istediğim bir kitap. Gerçekten sadece Atatürk'ü değil, Mustafa Kemal'i öğrendim. İçerisinde daha önce okuduğum Atatürk kitaplarından öğrendiğim bilgiler de vardı, ilk defa görüp çok şaşırdığım bilgiler de... En etkileyici kısmı Atatürk'ün son günlerini anlatan, son sayfalarıydı, gözlerim dolu dolu tekrar tekrar okudum. Eksikliği en çok hissedilen bugünlerimizde onu okudukça bize yakın kılacak kitaplara ihtiyacımız var... Cümleleri kurma biçimiyle tam olarak Yılmaz Özdil tarzı ile yazılmış bir kitap. Okudukça akıp giden, bir sonraki cümlede/sayfada ne öğreneceğim diye merak ettiren... Bana göre, kitap çok güzel ama tek ve çok büyük bir eksiği, kitapta kaynakça belirtilmemiş olması. Yazdığı şeylerin büyük bir kısmını daha önce okuduğum kitaplardan bildiğim için bana güvenilir geldi, ama bunları ilk defa okuyacak biri inandırıcı bulamayabilir. Son sayfada yazılan şeyler için bir şekilde kaynakça belirtilseydi keşke. Yine de kütüphanemde baş köşede durup ara ara sayfalarını çevirip tekrar tekrar okuyacağım bir kitap...
Tarih
Mustafa KemalYılmaz Özdil · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201815,7bin okunma
··
75 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Şu adama Atatürk üzerinden bu kadar prim vermek fazla değil mi?
Dilara MATARACI
Gönderi Sahibi
Belki haklı olabilirsiniz, ama ben kitabı Yılmaz Özdil yazdı diye alanlardan değilim, Atatürk hakkında yeni bir kitap yazıldı diye alanlardanım. Ya da yazarı Atatürk hakkında kitap yazdı diye yere göğe sığdıramayanlardan da değilim. Kitaplığımda, Atatürk hakkında yazılmış, onu anlatan bir çok kitap var ve onlara bir yenisini eklemek için aldım, o kadar. Düşüncenize tamamen katılmıyor değilim, kitapta eksik olan yönleri zaten belirttim. Ama Atatürk hakkındaki kitaplara mümkün olduğunca sahip olmaya çalışan biri olarak, yazara ya da onun ideolojisine, eksi ya da artı yönlerine bağlı kalmaksızın alınması gerekir diye düşünüyorum.