·160 syf.····Okunma: 20 Ocak 2019 16:33 Ben Türk edebiyatı için önemli olan bu yapıtı farklı bir açıdan değerlendirmek, eleştirmek istiyorum. Toplumda pek çok kişi tarafından sevilen, önemli bir eser haline gelmiş bir kitabın olumsuz noktalarına değinmek kimileri için zor da olsa ben kitap boyunca ana karakter C.'nin pek çok davranışından rahatsızlık duyduğumu, gerçek yaşamımda böyle biriyle karşılaşmak istemediğimi belirteceğim. Kitabımızın kahramanı C. bana göre bir tacizci. (Buradan sonrası spoiler içerebilir.) Sokakta yanından geçen iki kadından birini öpmesi, kitabın daha sonralarında takip ettiği kadının kendisine "Ben nişanlıyım" demesine rağmen onu da sıkıştırıp öpmesi tacizdir. Bunlar C.'nin benim gözüme çarpan en rahatsız edici davranışları. Fakat Ayşe'nin günlüğünü izinsiz okuması, bisiklet üzerinde kendine dil çıkaran biri için "kancık" diye düşünmesi, "kadın dediğinin" boyasız ve topuksuz olması gerektiğine dair düşüncelerinin de eril zihniyetinin bir sonucu olduğunu düşünüyorum. Kitap boyunca C.'nin bu ve bunun gibi pek çok davranışından duyduğum rahatsızlık nedeniyle kitaptan bir zevk alamadım ve kitabın edebi değerine odaklanamadım.