10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2019 4. kitabı
İslama felsefik yaklaştığı yerler var. Bu da herhalde içinde bulunduğu ortam ve incelediği filozoflar sebebiyle olabilir. Ve İslamı hep, batıl batı fikirleriyle hristiyanlığın ortasına bir yere koymuş.İslamı ortalama bir din olarak ele almış. Güzel tespitler var ama yazarın İslamı ruhunda tam yakalayabildiğini göremedim. Sadece en sonunda "Ey teslimiyet! Senin adın İslam'dır." cümlesinden başka bişey göremedim
Din
Doğu Batı Arasında İslamAliya İzzetbegoviç · Yarın Yayınları · 20154,553 okunma
·
11 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yorumunu okurken dikkatimi çekti. "İslamı ortalama bir din olarak ele almış" bu bana pek de doğru gibi gelmedi. Kitapta diğer dinleri ki bu din demekte doğru değil tam maneviyat yönünü tatmin eden aşkın bir varlığa olan inanç vardır. İslamı ise dünyada ve öteki dünyada ideal bir bir din olarak açıklıyor. Hep batılı düşüncesi üzerinde durması konusunda haklısın ama onun coğrafyasında tüm dinler(maneviyat) bu da onu araştırmaya hakikati bulmaya yönlendirmiştir.