Bir yandan bitirmek için can attığım diğer yandan bitince boşluğa düştüğüm muhteşem bir kitap. Hayvan çiftliği aslında insan-hayvan fark etmez, liderlik özelliğine sahip her canlının söz konusu yönetim olduğunda adaleti bile bir kenara koyabildiğinin, kendi çıkarı peşine düştüğünde çoğu değeri göz ardı edebildiğinin bariz bir göstergesi. Adalet, eşitlik, mutluluk arayışıyla yola çıkarak türlü zorluklarla kendi çiftliklerini kuran hayvanlar üzerinden yönetme sanatının getirdiği sıkıntılar, paylaşımcılığın bir süre sonra bencilliğe dönüşmesi, hırs, cehalet ve doyumsuzluğun sonuçları açık bir şekilde işlenmiş. Önemli fikirler edindiğim bir kitap oldu, kesinlikle tavsiye ederim.