Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

95 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Pastoral Olmayan
Gerçeğin Rengi Gridir”   André Gide Gide'nin Pastoral Senfonisi önemli incil alıntılarıyla donatılmış ve eserdeki karakterlerin ilişkisi ile sıkı biçimde örülmüştür. Özellikle Incil'de geçen  'Kayıp Koyun' benzetmesi Papaz karakterinin Kör bir kız olan Gertrude ile ilişkisinde sıkı biçimde iliskilenir. Peki nedir bu Kayıp Koyun meselesi;
Pastoral Senfoni
Pastoral SenfoniAndré Gide · Timaş Yayınları · 20214,577 okunma
··
164 görüntüleme
Berf okurunun profil resmi
Son olarak kitapta hoşuma giden bir yeri de dile getirmek istiyorum. -Papazın sevgili minik Gertrude'ye renkleri anlatmak için Pastoral Senfoniyi dinlettirmesi- [ *Müzik aletlerinin senfoninin çalınışında oynadıkları roller bu renk sorunu üzerinde tekrar düşünmemi sağladı. Bakırların, yaylıların ve üflemeli aletlerin çıkardıkları seslerin çeşitliliğine, her birinin kendine göre, değişik yoğunluklarda En tizinden en kalınına bütün sesleri çıkarabildiklerine dikkatini çektim. Doğadaki renkleri de aynı şekilde hayal etmeye davet ettim onu, kırmızı ve turuncu tonlarındaki renklerin boru ve trombonların sesine; sarılar ve yeşillerin kemanların, viyolonsellerin ve basların sesine; mor ve mavi tonlarında flüt, obua ve klarnetlerinkine benzediğini söyledim. İçindeki bütün şüphe, yerini derin bir şaşkınlık ve hayranlığa bıraktı: 'Aman Tanrım! Ne kadar güzel bir şey olmalı! ' diye tekrar edip duruyordu. Sonra birdenbire, ' Peki ya beyaz?' diye sordu. 'Beyazın neye benzediğini hala anlayamıyorum...] Ne kadar eksikliği olsada bence görmeyen birine ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi renkler. youtu.be/iMJPZ-mu-Ts
Sorel okurunun profil resmi
Kiarustemi'nin Kör bir çocuğu anlattığı bir filmi var. Majid Majidi'nin de cennetin rengi filmi var ancak Kia'nin senfonik bir tarzda işlediği bir filmdir. Majid de pastoral ton hakim ancak pastoral ile pek ilişkiye geçmemiş. Kia iyidir iyi
6 sonraki yanıtı göster
Sorel okurunun profil resmi
Ben daha çok aşka yaklaştığı an grilestigini düşünmekten öte, çok daha farklı bir bağlamla okudum metni. Çünkü işin içinde kayıp koyun meselesi de var. Aslında bu, gerçekliğin ilahi bir bildirimden öte gri bir renk ile sunulduğunu gösterir. Yani Gide, bütünsel olarak bir bağ ile davranmış. Bu da çok önemli bir nokta. Menemenimizi yedigimize göre Papaz'in oğlu üzerine konuşalım. J( Papazın oğluna böyle hitap edeyim) ile ilgili bir şeyler yazmamamin nedenleri var kuşkusuz. Çünkü o, dünyevi olanın griligini temsil etmekten öte, Papaz'ın hatalarının onu sürüklemesine doğru bir çizgi çizer. Ne var ki bu Papaz'in küçümseyip işin içine katmadığı bir gerçekliktir. G için de görü, güzel olana duyulan dünyevi bir aşktır. Ne var ki hristiyan ahlakını sağlayan şey de G'nin mutlu olanı bozması değil, mutlu olanı inşa etmesidir. Bu yüzden çocuk babasının hatası ile asıl kendi gerçekliğini dinsel bir formda inşa eder. G ise bu iki güç ilişkisinde belirleyici konumu teşkil eder.
Berf okurunun profil resmi
Kitabın ilk sayfasında sunuş olarak "Aşkın ve Gerçeğin Rengi" yazar. Kitabı okuduğumuzda da 1.kavramın(aşk) gerçeğe yaklaştığı an grileştiğini fark ediyoruz. André hayatı boyunca Protestan ve Katolik mezhepleri arasında kalmış biri kitabın adından fark edeceğimiz gibi bu ikilem esere yansımış bulunmakta. Kitapta benim ilgimi çeken karakter Gertrude olmuştu incelemende genel olarak bu karakter hakkında yazdıklarının üzerinde durdum. Gertrude'nin kör olması aslında sembolik bir durum bizlere anlatılmak istenen günah kavramı. Bana en çarpıcı gelen kısım: "Ben, kanunların olmadığı zamanlarda gerçekten yaşıyordum, ama ne zamanki gökten emirler geldi, günah tekrar canlandı ve işte şimdi ben öldüm." Gertrude görmeye başladığı an ölür. Papaza dile getirdiği gibi ilk gördüğü şey Amélie'nin yüzüne yansımış olan acıdır... Bir diğer üzerinde durmak istediğim kısım papazın oğlu Jacques. Bu katakter hakkında fikirlerin nedir Hüseyin? Benim fark ettiğim kadarıyla André'nin içsel çatışması kitapta papaz ile oğlu arasındaki sohbete aktarılmış bulunmata. Kitap ince birşey ama üzerine çok şey söylenecek tarzdan benim için. Üzerinde durduğun kısımlar banada çarpıcı gelen kısımlardı. kilit kısımları dile getirdiğini düşünüyorum. ellerine sağlık, güzel bir inceleme olmuş.
Sorel okurunun profil resmi
Menemen yapıyorum yiyeyim de yazarim 😃yine açım
1 sonraki yanıtı göster
Sorel okurunun profil resmi
G için güzel bir noktaya değindin. Eğer Levinasçi bir Gide okuması olmuş olsa- ki ben dilimin döndüğünce yapmaya çalışayım- otekinde görülen "Yüzün Ifadesi " ne tanıklık etmek için öznenin görüyü vicdani ve eşit bir koşul ile inşa etmesi gerekir. G, bu noktada ötekinin yüzünde gördüğü gerçekliği kendi şahsında dönüşüme uğratmıştır. Ötekinin Yüzünü kendisinde vicdanı bir gerçekliğe itip yol değiştirmiştir.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.