Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2019 56. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2019 23:50
·
Canım Aliye, Ruhum Filiz... Ne incelikli bir kitap ismi olmuş. Kitap diyorum ama Sabahattin Ali'nin eşi ve kızına yazdığı mektuplardan oluşan bir eser.  Sabahattin ile Aliye'nin nişanlandığı dönemden başlayıp, Ali'nin öldürülmeden bir kaç hafta öncesine kadar olan mektupları; kızı Filiz, Sevengül Sönmez'e veriyor ve böyle bir eser meydana çıkıyor.  Kitapta Sabahattin Ali'nin orijinal mektuplarının fotoğraflarına da yer verilmiş.  İlk nişanlılık dönemlerine ait mektuplar kavuşma, aşk, özlem nidaları ile dolup taşıyor. Evlilik sonrası ise hep geçim derdi, kızlarının hastalık kaygısı ve yine özlem içeriyor. Ayrıca Sabahattin Ali mektuplarında askerliği ve mahkumiyeti; çıkardığı gazetenin yasaklanması ve verdiği mücadele ile ilgili bazı detaylara da yer vermiş.  Aslına bakarsanız yazar ve şairlerden; aşk, sevgi, özlem, hasret okumak doğal olduğu için mi bilmiyorum, ilk mektupları gayet rahat okudum. Ama iş ne zaman evlilik sonrası mektupları okumaya geldi; ben rahatsız oldum. Yani sanki onların özel hayatlarına burnumu sokmuşum gibi hissettim. Yani nasıl anlatsam yazarlar aşk ve özlemlerini satırlara döküyorlar daima. Hatta bazen kime hangi şiiri yazmış biliyoruz. Ama ev yaşantılarını, dört duvar arasında olan aile hayatlarını, sırlarını elbette yazmıyorlar. Tam da bu noktada o sırlar ortaya dökülmüş oldu. İşte bu nokta beni rahatsız etti.  Yoksa özellikle üstatların sevdiceklerine yazdıkları mektupları okumaya bayılırım. Mesela Halil Cibran ve Kafka gibi.  Her şeye rağmen Sabahattin Ali'nin gerçek benliğinin yattığı mektuplarla, onu daha iyi tanıma imkanım olduğunu düşünüyorum. Siz de mektup tarzı okumayı veya üstadı daha iyi tanımayı istiyorsanız, eser tavsiyemdir efendim. Okuyunuz
Canım Aliye, Ruhum FilizSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 202031,6bin okunma
·
13 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
41 yıllık yaşamın bu kadar çalkantılı olacağını düşünmezdiniz değil mi, ben de düşünmezdim :) Sabahattin Ali, büyük bir insan. Sadece edebi yönü ile değil; kalbiyle, naif ruhuyla ve mücadeleci kişiliğiyle... Keşke biraz daha yaşasaydı, demeden duramıyor insan. O zaman onun o güzel kaleminden daha çok eser okuyabilirdik. Bunlar bizi kesmiyor :) Sabahattin Ali
Ülkü Acar Ciner
Gönderi Sahibi
Mektuplar her zaman gerçek kişiliği yansıtır diye düşünürüm. Yazdıkları ile yaşantısı örtüşen değerli bir kalem. Maalesef değerlerimizi hep erken yitirmişiz. Yaşar Kemal'in güzel insanlar ile ilgili söylemi Sabahattin Ali'yi de bire bir işaret ediyor... İyi ki yaşamışlar iyi ki var olmuşlar...