Esra

@esragca
Puan vermedi·246 syf.··
Beğendi
·
2019 37. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2019 09:13
Kitabı öneren arkadaşıma çok çok teşekkür ediyorum. Konusunu, ne anlattığını hiç bilmiyordum açıkçası önerilere güvenip aldım elime.. Ancak tam da benim ilgimi çeken “Aborjinler” hakkında imiş. Bu aralar da hep bu konu üzerinde duruyordum, derslerde de, arkadaşlarımla da. Tabikii ben bu olaya tesadüf olarak bakmıyorum. (Zamanı gelmiş ki karşıma çıkmış). Gerçek İnsanlar dan bahsediyor evet “ Sahte olmayan, yardımsever, üreten, eşyalar ile bağ kurmayan, doğa ile sevgiyle iç içe olan” gerçek insanlardan. Bu Dünya’da sadece görünür olan bedeni ile bir kere geldiğimizi aslında sadece ruhlardan ibaret olduğumuzu bizlere bir kez daha hatırlatıyor. Yaşadığımız bu Evren’de topraklara, parayla sahip olduğumuza şaşkınlıkla bakan, akıl sır erdiremeyen bir insan topluluğunun hayatını anlatıyor. Kitap Simyacı, Siddhartha tadında diyebilirim. İnanılmaz keyifle okudum, bitmesin diye de başka kitaplar sıkıştırdım araya. Kabile kendilerine “Gerçek İnsanlar” bize ise “Mutantlar” diyordu. Onların gözünde biz kendini doğadan soyutlamış, yabancılaşmış ve dolayısıyla Mutant haline gelmiş insanlarız. “Mutanta pek çok şey öğrettik; biz de ondan pek çok şey öğrendik. Anladığımız kadarıyla Mutantların yaşamında et sosu diye bir şey var. Onlar gerçeği biliyorlar ama bu, çıkar, maddecilik, güvensizlik ve korku denen kalın ve baharatlı bir kabuğun altında gömülü kalmış. Yaşamlarında bir de pasta kreması diye bir şey var. Bu, onların varoluşlarının tüm dakikalarını yüzeysel, yapay, geçici, hoş lezzetli, hoş görünüşlü tasarılar yapmakla geçirdiklerini ve yaşamlarının pek az zamanının sonsuz varlıklarını geliştirecek eylemlere ayırdığının bir kanıtıdır bizce.” (Syf: 230) “ Yalnızca son ağaç kesildikten, son ırmak zehirlendikten, son balık yakalandıktan sonra... Ancak ondan sonra paranın yenemeyeceğini anlayacaksınız. “ Bu kitap ulaşabildiği kadar çok insana ulaşmalı diye düşünüyorum. Belki biraz törpüleriz kendimizi ve belki biraz “fark ederek” yaşarız hayatı. Yani bir eylem gerçekleşirken acaba hangi sonuç olacak neticede? Bunları düşünmeliyiz. Düşünmek için de okumalı ve daima öğrenmeliyiz. Daima da sonsuza dek sürer. “Şifacı kadın bana şöyle bir soru sordu: Daima’nın ne kadar uzun bir zaman dilimi olduğunu anladın mı?” Marlo Morgan Bir Çift Yürek
Edebiyat
Bir Çift YürekMarlo Morgan · Klan Yayınları · 201927,5bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.