Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İslâm dininde ise din adamları sınıfı bulunmamaktadır. Müslüman her bir birey Kur’an’ı okuma ve anlama hakkına sahiptir. Fakat Kur’an’ı anlamak için ciddî anlamda formasyona, bir usul bilgisine ihtiyaç vardır.67 Bu bilgiye sahip olmayan insanların eline meal tutuşturarak bireysel içtihadı imkân dahiline sokmak nasıl mümkün olacak ve ne sonuçlar doğuracaktır? Bu durum Kur’an’ın anlaşılmasını, tatbik edilmesini bireyselleştirdiği gibi, endüstriyel hale getirerek tüketme girişimine de zemin hazırlamaktadır. Bu süreçte günümüzde artık bazı aydınların İslâm adına çevresindeki insanlara, “Kur’an'a fazla güvenmeyin, onda da fazla bir şey yok” demeye başladıkları görülmektedir.“68 Allah’ı denetlemeye kalkışma (!) hareketi gibi de değerlendirilebilen bu gibi durumlar, aynı zamanda seküler zihniyete ait tezahürün toplumumuzdaki örnekleri olmaktadır. Bireysel Kur'an okumalarının değiştirdiği davranış biçimleri müftülüğe gelen sorulardan şöyle örneklendirilebilir. Komşumuzun çok iyi bir kızı vardı. Üniversiteyi bitirdi. Orta okuldan beri de namazını kılardı. Öğretmen oldu. Geçen gün konuşurken okullarına gelen din dersi öğretmeninden namazın üç vakit olduğunu öğrenmiş. Öğretmen Kur’an’da da yerini göstermiş. Artık o da üç vakit kılıyormuş. Bu duruma çok üzüldüm ama hiçbir açıklama kabul etmiyor. Ona neler ' söyleyebilirim?... Bazı ayetleri anlamakta zorlanıyorum. Allah bazen ben bazen de biz diyor. Ne yani, birkaç Allah mı var?... Allah hem “her şeye kadirim" diyor hem de melekleri, peygamberleri var. Kafam karıştı. Yoksa bunlar bir ekip de siz mi yanlış aktarıyorsunuz?... Ben Kur’an’ı okudum. Allah zinayı yasaklamıyor, sadece “yaklaşmayın” diyor. Siz niye haram diyorsunuz?... Allah Kur'an’da “şarap haramdır" demiyor. İçkiye neden haram diyorsunuz?.. (Maide, 5/90) Kur’an’da “Ramazan’da oruç tutun” diyor, "bir ay" demiyor, (Bakara, 2/ 185) neden bize bir ay oruç tutturuyorsunuz? Modern gündelik hayatta ibadet tasavvuru da değişimden nasibini almakta ve keyfiyetten çok kemiyetin öne çıkarıldığı gözlemlenmektedir. Gündelik hayatta Allah için yapılan ibadetin rakam/sayısal karşılıklarının 'öne çıkarılmasını bu değişime ait örneklerden biri olarak değerlendirebiliriz. Özellikle medya destekli yayınlarla desteklenen ve beslenen bu değişim,toplum hayatında dindar insanın kafasını ciddî anlamda karıştırmaktadır.
·
9 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.