10/10
·484 syf.··
Beğendi
·
2019 53. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 06 Eylül 2019 13:08
merhaba herkes! uzun zaman sonra bir roman incelemesiyle beraberiz. nasılsınız keyfiniz nasıl? benim hem iyi hem de değil. neden mi? başlayayım analize anlarız. Livaneli’nin türkülerini de kitaplarını çok severim ama bu kitabın başlangıcı beni hayli üzmüş durumda. Livaneli’ye kırgınlığım var, evet. kitabın en başında içerde olan içerde kalsın yurtdışından gelen prof’a söylenmezler; çok değil 14-15 sayfa sonra unutulup bir tarafı rencide edecek bir tenkite dönüşüyor. ne oluyor yani, prof’un İstanbul Üniversitesi kapısında polisleri gördüğü kısımdan bahsediyorum. polisler ne için diye soruyor, ‘türbanlı’ öğrenciler için diyor. sonra prof, İstanbul gerçekten çok değişmiş diyor. şimdi, ülkeyi ve değerlerini daha da ilerisi yazarın da yazdığı gibi seçme seçilmeyi hakkını ilk önce biz aldık ama doğuda halen erken evlilik var. ama bu bize kalsınlar ‘yabancı’ prof’la birlikte alttan altta mesajları yollayabiliyor. bu doğrudur ya da yanlıştıra girersek çıkamayız. sadece şunu beklerdim, başörtüsü nefretini romanlarda kusmamasını ya da bir şekilde dokundurmamasını. köşe yazısına tamamım. ama bu kitabı ben de okudum, erkek arkadaşım da okudu, annem de okudu, başörtülü de okudu, müslüman’da okudu, ateist de okudu. hoş olmamış. ek olarak, liberal olacağım diye de ermeni soykırımını kabul etmeye yaklaşması ve Türkiye’yi katil devletler gibi göstermesi de beni hayli üzmüştür. Sanatın dini, ırkı yok ama bu yapılan başka şey. vatana ihanetle aynıdır benim gözümde. Neyse. gelelim genel olarak kitaba, at başı götüreceğime inansaydım elimde olan Struma kitabı ile beraber okuyacaktım aslında ama ağlaaa gönlüüüm nasip değilmiş vuslaaat diyor içimdeki özcan deniz.... ah Nazi ah Hitler, ne olursa olsun Heil Hitler!!! roman çok akıcı ve kahvemi unutacak kadar beni benden alan güzellikteydi. kitaptaki Türk, Orta Asya’daki Türk tanımına katılmıyorum. taa 11.yy’da Vatikan kaynaklarında bile biz Türk olarak geçiyoruz. bir koalisyonun adı değil. kitap bitince prof’un ayrılmasından sonra boşluğa düşen Maya gibi kaldım. cidden kaldım. oturdum Serenad’ı dinleyip sigara üstüne sigara yakıyorum. harika bir kitap ve harika bir keman dinletisi... ne diyebilirim. sadece harika. okuyun, kitap bitince de Serenad’ı açıp ağlayın. Nazi zulmü ve etkileri daha kaç kitapta ve filmde karşımıza çıkacak, bilmediğimiz daha nice hayatlar var ki onlar da karşımıza çıkacak mı acaba o da ayrı bir soru... Benden bu kadar, halen etkisindeyim kopamadım kitaptan. umarım yakın zamanda başka kitaplarda görüşürüz
Edebiyat
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,1bin okunma
··
26 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Şöyle bir şey daha var. Kendi incelemem de yazacağım bu Almanya'dan bize gelen yahudi profesörler var ya; bunlar Atatürk hastayken ona bakan ve Atatürk'ün "Beni Türk hekimlerine emanet edin" sözünü söylettiren hekimler. Yani Atatürk ölmedi, öldürüldü bu doğruysa eğer baş sorumluları o hekimler. Bu açıdan da değerlendirmenizi rica ederim..
diana
Gönderi Sahibi
öncelikle bilgim olan bir konu değil ama en müsait anımda araştıracağım irtibatta olalım yine. belki o sözün ortaya çıkışı tamamen milliyetçi duygularla ortaya çıkmıştır. Almanya bilimde ve eğitimde hep iyiydi. hani biz de onlar kadar iyiyiz anlamında da söylenmiş olabilir. bakmak araştırmak lazım
Kaleminize sağlık. Kitabı okurken aynı konular benim de canımı sıktı açıkçası. Bazı konulara nokta atışı yapmışsınız. Maalesef bu konular ve bunlara ek olarak bazı konular kafama takılmışken ben sizin kadar zevk alamadım kitaptan. Alman profesörün ve karısının yaşadıkları beni derinden etkiledi tabiki ve Livaneli beni hayal kırıklığına uğrattı.
diana
Gönderi Sahibi
teşekkür ederim öncelikle yorumun için. ben de hayli kızgın ve hayal kırıklığı içinde okudum maalesef ama Nadia ve Prof’un hikayesi hepsini gözardı etmemi sağladı diyebilirim diğer türlü sinir krizi geçirebilirdim... Livaneli bu ara gündemde, Atatürk’ün sözlerini çarpıtmakla meşgul, liberal olacağım diye vatana ihanet edilmemeli diye düşünüyorum. yoksa hem ayranı dökülecek hem de hiç hoş şeyler olmayacak.... kitabın arkasında 33 lira yazıyor, 33 lira. geçmiş zamanlara göre hayli zamlanmış bir kitap. bu 33 lirayı her kesimden ve her sosyo-ekonomik durumdan kişi veriyor. yazara ne kadarının gittiği kimsenin umrunda değil, cepten çıkan 33’e bakarım ben. maden kitabın satsın istiyorsun alana saygı göstereceksin ya da kitap kapağına yazacaksın, ‘Türkler ve Ritüellerini Yerine Getiren Müslümanlar giremez diye...
Çok güzel olmuş kalemine sağlık.. sonradan okuyacağım söz..🐴🐴🐴
diana
Gönderi Sahibi
unutmazsan....