Aiskhylos tragedyaya ikinci oyuncuyu, Sophokles ise üçüncü oyuncuyu sokmuştur. Esasında oyunların merkezinde bir kişi var, tragedya isimlerinden anlaşılacağı üzere; Oidipus, Antigone, Promethus, Elektra vs. Diğer tüm rolleri ikinci üçüncü kişi ya da koroya ve koro başına yüklemek zorunda kalmışlar. Dekor konusunda fona görüntü yerleştirmek de Aiskhylos ve Europides arasında birleştirici görevi üstlenen Sophokles tarafından başlatılmış. Daha yakına gelirsek Elizabeth Çağı tiyatrolarında dahi kadın oyuncuya yer yoktu. Yarışmaları bu günün ruhu ile değerlendirmek çok zor olsa gerek... Çok güzel bir paylaşım - Eco söz konusu olunca tabii- bir kaç kelam etmek istedim, bu konu üzerine okuduğum için, teşekkür ederim.:)