Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Tanrı biz kullarından ne istiyor? Tanrı'nın istediği iyilik mi yoksa iyiliği seçebilme şansına sahip olabilmek mi? Kötülüğü seçen biri gerçekten iyiliğe zorlanan birinden daha mı geçerli Tanrı'nın gözünde?
Sayfa 86
·
1 görüntüleme
Fevkalbeşer okurunun profil resmi
“Kullarının küfrüne razı olmaz:” Bunun delili Allah’ın şu ayetidir: “Eğer inkâr ederseniz,şüphesiz Allah,size muhtaç değildir.Kullarının küfrüne rıza göstermez.”(Zümer,7) Fakat onların küfretmelerini taktir eder.O’nun küfrü ve inkârı taktir etmesi küfür ve inkârdan razı olmasını gerektirmez.Bilakıs onu kerih gördüğü/hoşlanmadığı ve gazab ettiği halde takdir eder. “Fesadı sevmez:” Bunun delili şu ayettir: “Fakat ayrılıp gittikleri zaman,yeryüzünde fesad çıkarmak,ekini ve nesli yok etmek için gayret gösterirler.Oysa Allah fesadı sevmez.” ( Bakara,205) Allah’ın bir şeyi irade etmesinin onu sevmesini gerektirmediğini ve bir şeyi kerih görmesinin onu kevnî bir irade etmemesini gerektirmediğini beyan etmek için müellif bu ifadeleri tekrarladı.Bilakis Allah Teâlâ bir şeyi kerih görür ve o şeyi kevnî iradeyle irade eder,bir şeyi meydana getirir ve o şeyden razı olmaz,onu şer’î irade ile irade etmez. Soru:O’nun razı olmadığı ve istemediği bir şey nasıl meydana gelir ? O’nu istemediği ve razı olmadığı bir şeyi yapmaya zorlayan kimse mi var ?! Cevap: Hiç kimse O’nu istemediği ve razı olmadığı bir şeyi yapmaya zorlayamaz.Kerih gördüğü halde O’nun fiilinden dolayı meydana gelen bir şeyi,bir yönüyle kerih görürken çok yararlı sonuçlar doğuracağı için başka bir yönüyle de onu sever. Mesela imanı sever,küfrü kerih görür.Kerih gördüğü halde önemli yararları sebebiyle küfrü gerçekleştirir.Çünkü küfür olmasaydı iman bilinmezdi .Küfür olmasaydı insan,Allah’ın iman ile kendisine verdiği nimetin değerini bilmezdi.Küfür olmasaydı iyilik emredilmez,kötülük yasaklanmazdı.Çünkü insanların hepsi iyilik üzere olurdu.Küfür olmasaydı cihad yapılmazdı.Küfür olmasaydı cehennemin yaratılması abes olurdu.Çünkü cehennem,kâfirlerin yurdudur.Küfür olmasaydı insanlar tek bir ümmet olurdu,iyiliği tanımazlar,kötülüğü inkâr etmezlerdi.Şüphesiz bu,insan toplumunun düzenini bozardı. Küfür olmasaydı Allah dostluğu bilinmezdi.Çünkü Allah’ın düşmanlarına buğzetmek ve Allah’ın dostlarını sevmek Allah’a dost olmanın kapsamı içindedir.Sıhhat ve hastalık konusunda da aynı şeyler söylenebilir ;sıhhat,insan için sevimlidir ve ona uygundur.Allah’ın sıhhatteki rahmeti açıktır.Fakat hastalık insanın hoşuna gitmez.Bazen hastalık,Allah tarafından onun için verilen bir cezadır.Bununla beraber içindeki önemli yararlar sebebiyle Allah hastalığı da verir.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.