Puan vermedi·176 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Eylül 2019 21:59 Marquez.. bayılıyorum romanlarına. O karmaşıklık, duygu geçişleri, etkileyici dili, kesinlikle harika. Uzun süre okumadığımda özlediğim yazarlardan. Aşk ve Öbür Cinleri de doya doya okudum deyim yerindeyse. Beklentimin dışında olaylar karşıladı beni, bu tabi ki iyi yönde. Aşk temalı bi kitap olarak başlasam da içinde tarih, din, dönemin toplumsal hayatına dair birçok bilgiler de yer alıyor.
Upuzun yerlere kadar uzanan saçların sahibi Sierva Maria, tüm duyguları doyasıya yaşamış aşkı, acıyı iliklerine kadar hissettmiş masum Maria. Beni çok etkiledi hikayesi.
Aşk ve Öbür Cinler gümümüzde bile devam eden batıl inançların getirdiği damgalamayla insan hayatının acınası hale gelebildiğini gösterdi. Ruhsal bozuklukların tedavisinde kullanılan ilkel yöntemlerin hatta işkencelerin olması çok üzdü. Ve ruhsal bozukluğa sahip insanlara, psikolojiye bakış günümüzde de halen yeterli düzeyde gelişebilmiş değil ne yazık ki.
Tekrar kitaba dönecek olursam Maria'nın içine cin kaçtı sebebiyle ailesi tarafından teslim edildiği manastırda yaşadıkları, gördüğü işkenceler, çektiği acılar, ailesinin Maria'nın ardından duyduğu pişmanlıkları, rahip Delaura ve Maria arasındaki aşk... duygular bana tam anlamıyla geçti ve yine eşsiz bir Marquez kitabıydı diyorum...