Uzun zamandır okuduğum en anlamlı kitaptı !
Bunca zaman anlatılan makineleşme - köle - işçi - ücret - grev vs. Hepsini en güzel şekilde önümüze koyan en güzel kitap.
Makinelerin gelmesiyle bir neslin yok oluşu, fakirleşmesi gözler önüne serilmiş. Okurken içiniz sıkılıyorsa gerçekten kitabı yaşıyorsunuz demektir. Tam rahata kavuştuklarını düşündüğünüz vakit bir darbeye daha şahit oluyorsunuz.
Ah John Steinbeck vakti zamanında ne güzel de kalbe akla dokunmuşsun.
Seninde dediğin gibi bu sıralar insanların "Ruhlarında yumru yumru gazap üzümleri oluşuyor." Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck