Sevgili Dost,
Bu sabah kuş sesleriyle uyandım. (sf.49)
Herkese günaydın, herkese merhabalar!.. Yeni bir kitap incelemem ile karşınızdayım. Bir günde okuyup bitirdiğim kitabın incelemesini ancak bugün hazırlayabildim. Okul, işler güçler derken zaman kalmıyor. Tabi bir kitap bitince diğerine hemen başlamak istiyorum. Hal böyle olunca inceleme de aksıyor. Lafı daha fazla uzatmayayım.
Karşınıza A. Ali Ural ın pamuk şekeri kıvamındaki diliyle kaleme aldığı naif ve nazenin anlatımıyla her sayfanın sonunda 'bırakma beni okumaya devam et' dercesine seslendiği Posta Kutusundaki Mızıka eseriyle çıkıyorum.
Her geçen gün biraz daha varlığını unuttuğumuz eskiden sadece eski örneklerini duyduğumuz ancak bugün eskilerini dahi dillendirmedigimiz 'mektup' türünün güzel örneklerinden biri özelliğine sahip. 61 mektuptan oluşan Ali Ural'ın bu eseri içten ve samimi bir dille dosta hitaben yazılmış içerisinde 'mektup' türü gibi unutulmaya yüz tutmuş maddi ve manevi değerleri kaleme alması bakımından okunası kıymetli bir kitap.
Bu mektuplar 'Sevgili Dost,' hitabıyla başlar ve her okuyucu kendisini samimi bir muhatab hisseder. ( en azından ben öyle hissettim)
Hatta ön söz mahiyetindeki ilk mektup kitabın muazzamlığını özetler niteliktedir.
"Sevgili Dost,
Her defasında bu iki kelime ile başlıyorum mektubuma. Çünkü bu iki kelimeden her biri, gücünü diğerinden alıyor. Sevgili olunmadan dost, dost olunmadan sevgili olunmuyor. Eğer bir ruh beraberliği ise dostluk, iki ruhu bir kılan nedir? Nedir bileşik kaplardaki su seviyesinin sırrı? Demek, “dost insanın ikinci kendisidir” Demek, “sevgi hiç ayırt etmez; sevenle sevilen aynı şeydir.”
Okuyunca yüreğimizin derinliklerinde gönlünüzü okşayan bu satırlar sizlere kitap boyunca yaren oluyor adeta.
Okuduğum kitaplarda kıymetli bulduğum bölümleri not almayı çok severim. Hatta bunun için defterim bile var. Bu kitabı okurken bazen bir sayfayı komple not almak istedim. Bazen bir mektubun hepsini not almak dahi içimden geçmedi değil.
Eserin bir güzelliği de deneme tarzında içeriğe sahipken mektup biçiminde kaleme alınması. Farklı yazarların sözleriyle desteklenen kaynak ve örnek oluşturacak kitap isimleriyle okuyucuya bir rehber niteliğine de bürünüyor.
Takipçilerim de fark etmiştir, birkaç günden beri sürekli alıntı yapıyorum. Gerçekten ibret alınacak defalarca okunup paylaşılacak güzel bölümler var.
Kitabı 'Sevgili (kıymetli bir) Dost' tavsiyesi ile aldım. Siz de okuyup kıymetli dostlarınıza tavsiye edebilirsiniz.
Keyifli okumalar...