zweig'in en beğendiğim kitabıdır. kısa ve sürükleyici olmasından dolayı bir oturuşta rahatlıkla bitirilebilinir. psikolojik bir kitap. yazarın hayatı sorguladığı bir kitap aslında. kitapta satranca bakış açısında muazzam bir yolculuk yapılıyor. yazarın ise intihar etmeden önce yazdığı son kitabıdır. kesinlikle okunması gereken kitaplardandır. kitabın sonu öyle güzel bitiyor ki uzun uzun düşündürüyor sizi. bir satranç oyunu var ve kazananı sadece okuyanlar bilebilir. iyi okumalar dilerim.