Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Keder şiirini ithaf ettiği Fikret Adil, o dönem en yakın arkadaşlarından biridir Necip Fazıl’ın. İlk baskısı 1933’de yapılan Asmalımescit 74’te bohem hayatını anlatırken bohemliğin tanımını yapar ve şairin buna uygun davrandığını yazar: “Hakiki bohem, her şeyden evvel çalışır ve sanat eseri meydana getirir. Eğer bu eserde devrinin ilerisine geçerse, anlaşılmazsa bu onun kabahati değildir. Ve bohem kazanır, bütün kazancını bir günde bitirir. Onun zaman telâkkisi yoktur. İlcaidir. Necip Fazıl bohemdir." Hele Necip Fazıl'ın kumar oynamasıyla ilgili yorumu ilerdeyse şairin kendi yorumuyla örtüşür. Necip Fazıl'ın Kaldırımlar’ı bir kumar gecesinde içinde biriktirmeye başladığını hatırlatarak aktaralım: “Necip Fazıl oynar. Kazanmak için değil. Tripoya gider ve her zaman kaybeder. O, bunu bilir fakat mazlumun âlime, aldatılanın aldatana tefevvukunu da bilir. Oraya, tripoya, bu hislerin meful olanlarını duyabilmek için gider. Burada onun için asıl heyecan, iptilânın azabı, bütün kaidelerin üzerinden bir dev adımiyle aşmak, bunu alenen yapmak dürüstlüğünün verdiği hız ve hazdır. Bilerek kaybetmenin, isteyerek aldanmanın zevki, kazanmanın hırsiyle oynamanın, başkalarını aldatmak için herkesi aptal zannetmenin aczinden güzel değil midir?
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.