Orhun (1943-1944)’un ilk sayısı 1 Ekim 1943’te, 22 Haziran’daki Bakanlar
Kurulu kararından aylar sonra çıktı. 1933-1934’te yayınlanan Orhun’un devamı olduğu
için 10. sayıdan başlamıştı. Fakat daha çok Türk Sazı’nın devamı gibiydi. İki derginin
kapak düzeni neredeyse aynıydı. “Türk Sazı” yerine “Orhun” yazıyordu. İkisinin de
fiyatı 25 kuruştu. Derginin içeriği de Türk Sazı ile hemen hemen aynıydı. Atsız’ın “Türk
Sazı”, Şakiroğlu Canip Sıtkı’nın “Yalvaç”, Barthold’un “Türkmen Tarihine Ait Taslak”
ve Şadan Akyol’un “Sana Hasret” adlı yazıları Orhun (1943-1944)’a alınmamıştı. Zeki
Velidi Togan’ın “Göktürk Kağanlığının Siyasî Hayatı”, Mehmed Halid Bayrı’nın “Âşık
Bahri”, Besim Atalay’ın “Ettuhfet-üz-Zekiyye fil-Lûgat-it-Türkiyye” ve Atsız’ın “T.
Bayındırlı” imzasıyla yazdığı “Türkiyenin Millî Fudbol Maçları” adlı yazıları hem Türk
Sazı, hem de Orhun (1943-1944)’un ilk sayısında bulunuyordu. Mustafa Hakkı
Akansel’in “Türklük Fikri”, Tadeusz Kowalski’nin “Arap Edebiyatında Türklerin En
Eski Zikredilişi” ve Nazif Danişman’ın “Osmanlı Türkçesinin Arap Dili Üzerindeki
Tesirleri” adlı yazılar Orhun (1943-1944)’un 11. sayısına, Nejdet Sançar’ın “Fedakârlık
ve Feragat Ruhu” yazısıysa 12. sayıya aktarılmıştı. Atsız’ın “Türkçülük”, “Türkçülere
Birinci Teklif”, “Dönüş” , “İki Büyük Yıl Dönümü”, “Türk Gençlerine Düşündürücü
Levhalar I” adlı yazıları ile Mustafa Hakkı Akansel’in “Rıza Nurun Türk Tarihi”,
Nejdet Sançar’ın “Türklerde Irk ve Irkçılık Fikri”, Nihat Sami Banarlı’nın “Baht”,
Ahmet Ersoy’un “Seferihisar”, Hamza Sadi Özbek’in “Bana Sevdalı Diyorlar”, Yusuf Kadıgil’in “Rıza Nurun Kabrini Ziyaret” adlı yazı ve şiirleri ise Türk Sazı’nda olmayıp
Orhun (1943-1944)’un ilk sayısına eklenen yazılardı. Yazıların başlıklarından
anlaşılmasa da Orhun (1943-1944)’un bir karakteri vardı ve çağın şartlarından müstağni
değildi.