Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Peygamberin Başarısı ve Ali'nin Başarısızlığının Sebebi Üzerine
Ben "İslam Tarihi" dersini vermekteyim ve her yıl şu soruyu sorar, önceden de herkesin bildiği gibi şunu söylerim: Bu sorunun doğru cevabı verilebildiği takdirde, müşküllerin birçoğu çözümlenmiş olur, hatta toplumsal sorunlar da. Sorduğum soru şudur: Aynı toplumda iki zat aynı dini tebliğ ederek kabul edilmesine, benimsenmesine
·
6 görüntüleme
Gökhan okurunun profil resmi
Anladım yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler Hasan bey ☺️
Gökhan okurunun profil resmi
Bu karşılaştırmanın mantığı temelde yanlış bence.. Karşılaştırılan kişiler yanlış olduğu gibi "başarı" denilen şeyin kıstası nedir?
Hasan Suphi okurunun profil resmi
Karşılaştırma bir yana bence kesinlikle sorulması gereken bir soru. Neden benzer çağda ve benzer toplumda peygamber İslam'ı tebliğ konusunda başarılı olmuşken, Ali aynı toplumda katledilmiştir ve ümmetin çoğunluğu üzerinde etkin olamamıştır? Sizce bu saçma ya da merak edilmemesi gereken bir soru mu?
Gökhan okurunun profil resmi
Hocam ben saçma ya da merak konusunda bir şey demedim. 1-Tebliğ dediğiniz meselede başarı sayıyla ölçülmez ki.. O Allah'a ait bir meseledir.. Nice peygamberler vardır ki inanan sayısı belki iki elin parmağını geçmez. 2- hiçbir hususta bir peygamber ve ashabini karsilastirmak edeb açısından doğru değildir.. 3- Tüm bunların dışında yazar sebep olarak Kureyşi göstermiş.. Halbuki hem Peygamber hem Hazret-i Ali Kureyştendi.. Hamza'da Kureyşliydi Ebu Leheb'de.. Sonuç olarak doğru bir bakış açısı olduğunu düşünmüyorum..
Hasan Suphi okurunun profil resmi
Siz itikadınızın kodlarıyla konuşuyorsunuz hocam, ben ise bir ateist olarak Muhammed ile Ali'nin Kureyş içerisinde neden farklı muamelelere maruz kaldığını anlamaya çalışıyorum. Dolayısıyla ilk iki açıklamanız benim için bir anlam ifade etmiyor. Yazar burada hepsinin Kureyşli olmasından değil, peygamber dönemindekilerin açıkça safını belli etmesinden ancak Ali dönemindeki şirk içerisinde olanların da İslam perdesi altına bürünmesinden bahsediyor. Ben de tarihsel olarak bu yorumu peygamberin iki torununu öldüren, Ali'ye karşı mızraklarına Kuran sayfaları takanların ümmet tarafından dışlanmaması üzerinden doğru buluyorum. Sizin hassasiyetinizi anlıyorum, lakin benim ilgilendiğim başka bir şey, sağlıcakla kalın.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.