Okurken hem keyif veren hem de düşündürmeye sevk eden, edebî yönüyle kuvvetli, sürükleyici ve bir o kadar da merak uyandıran bir kitap. Roman kahramanının gerçekte var olan bir karakter olması, kitapta kendi adıyla bulunması, olayların gerçeklik ihtimalinin yüksek olması yazar için çok zor bir iş olsa da okura etkisinin muazzam derece de iyi olduğunu düşünüyorum. Nietzsche'nin gerçek karakteri ve düşüncelerini göz önünde bulundurursak, romanda ki kurgunun harikulâde bir gözlem ve inanılmaz bir yazarlık yeteneğinin ürünü olduğu aşikâr. Friedrich Nietzsche