Nasıl bu kadar domuz olduğumuzu görünce gözlerinize inanacaksınız. Evet evet "inanacaksınız" yazıyor. Yanlış okumadınız. Çünkü kitap tamamen insanları ve içerisinde bulundukları düzeni hayvanlar üzerinden anlatıyor. Alışığız yani...
Aramızda iyi kişiler olsada kötüler her zaman bi yolunu bulup, güç hırsı ile ortalığı birbirine katıyor. Özetle haksız, saçma ve realistik olan hiyerarşik düzeni anlatıyor.
"Koyun gibi güdülmeye alışık olan kesim var oldukça; biz daha çok domuz zulümüne maruz kalırız" demeye getiriliyor. Kitapta yapılan göndermeler oldukça yerinde yani . "Vay be!!" dedirtiyor.
Çevirisini mükemmel ötesi diye abartmakta sakınca görmüyorum. Anlatım gayet akıcı. Celal Üster harika bir iş çıkarmış.
Çevirmen notu kitabı özümsemenize yardımcı olacaktır. Bende olmuştu :))
Şimdiden keyifli okumalar dilerim.