Puan vermedi·143 syf.····Okunma: 07 Mart 2017 19:28 Üsküdar'dan Şile Ağva'ya uzanan uzun yol boyunca bugün (7 Mart 2017) bana yol arkadaşlığı eden kitaptı daha evvel Yaprak Dökümü, Çalıkuşu ve Acımak eserlerini okuduğum Reşat Nuri Güntekin'in Damga'sı.
İşlemediği ama öyle göstermek zorunda kaldığı bir suçtan dolayı insanların kendilerine davranışlarındaki değişimi, toplumda suçlulara karşı olan tutumu ve bunun sonucunda bu davranış değişimi ve tutumlara muhatap olan suçlunun psikolojisini, ruh dünyasındaki gel gitlerini, kurmak istediği dünyasını ve her defasında bir şekilde o dünyanın yıkılmak vechesiyle karşı karşıya kalmasını nefis bir şekilde yansıtan roman "Damga"...
Daha yeni okuduğum Albert Camus'un 'Yabancı'sını anımsatan izler görmek de ayrıca sevindirdi. Şuna karar verdim, ben bu tür romanları çok seviyorum.
Küçük bir hatırlatma: Romanımızın baş karakteri olan İffet bir erkek. Benim bunu anlamam için baya sayfa okumam gerekti :) Kitabın içinde katılmadığım, yadırgadığım noktalar olsa da, 1928 yılında yayımlanmış bu romanı, o dönemin dilini, sosyokültürel yaşamını görmek, edebi dil zenginliği kazanmak açısından tavsiye ediyorum.
Son not: Kitabın basınının üzerinden daha 100 yıl bile geçmemiş ama kitabın sonuna sözlük koymak zorunda kalmışlar. E haklılar, bırakın ilkokul ortaokulluyu, bir üniversiteliye okutun bu kitabı, bir çok kelimesini anlamaz.