Saramago nun körlükten sonra okumuş olduğum ikinci kitabı, körlük kitabı beni çok etkilemişti, okumasaydınız hayatınızda eksik kalan kitaplar olur ya körlük te benim için öyle bir kitap oldu, kitabın özetini filan yazmicam zaten her yerde buluyosunuz, kitabın ortalarında biraz sıkılmaya başlamıştım, ancak özellikle son 50 sayfası aksiyon, macera, polisiye ne derseniz vardı ve çok heyecanlıydı, kendimi olayları birebir yaşıyormuşçasına hissetmemi sağlayan görmek saramagonun alışılmış dışındaki uslubuna zamanla alışmanızı sağlıyor, sonuç olarak her kitapta olduğu gibi çıkarılması alınması gereken dersler var ve sizin hayal dünyanıza ruh dünyanıza hitap eden güzel bir kitap olarak karşımıza çıkıyor.