Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Bilimsel bir eseri çeviren bir akademisyen olarak, yaptığımız çalışmaya yazacağımız önsöze giriş yapmanın en iyi yollarından birinin, 'niçin böyle bir çalışmaya gerek duydunuz?' sorusuna açıklık getirmek olduğunu düşünüyorum. Ancak, sorunun cevabına geçmeden önce bir hususu belirtmek istiyorum. Düşünce sistemleri, insanların ufuklarının genişlemesi, meselelere tek perspektif yerine bir kaç (hatta mümkün olduğu kadar çok) perspektiften bakarak onların çok boyutlu olduklarını görebilmeleri ve bunun sonucunda da hayatlarında hem teorik hem de pratik açıdan yararlanmaları amacıyla çeşitli alternatifler sunarlar. Ancak bu son cümlede söylenenlerin insanlar tarafından gerçekleştirilmesinin ilk şartı, bu sistemlerin ve sundukları alternatiflerin tanınması ve hatta iyi bilinmesidir. İkinci olarak, iyi tanıdığımız alternatiflerden yararlanabilmeniz için, onları bir değerlendirmeye tâbi tutmanız gerekir. Çünkü insan, en olumlu değer atfettiği alternatif(ler)den yararlarıma yoluna gider. Farklı alternatifleri değerlendirebilmek ise, onları, -kendi içlerinde derinlemesine analiz etmenin yanı sıra- karşılaştırmalı bir yaklaşımla ele alıp analiz etmeyi gerektirir. İslam düşüncesi, exoterik ve esoterik boyutlarıyla insanlara, insan, evren ve bunların ilişkileri konularında -yani, insan ve evrenin mahiyetleri, insanın evrendeki yeri, insanın evren ve diğer insanlarla ilişkileri vb. gibi konularda-alternatif görüşler sunan düşünce sistemlerinden biridir. İşte çevirisini sunduğumuz bu eser, İslâm düşüncesinin esoterik (sûfî ya da mistik de diyebileceğimiz) boyutunun sunduğu alternatif görüşlerden yararlanabilmemizi sağlayacak olan -yukarıda zikrettiğimiz- şartları ihtiva eden bir çalışmadır. Yazar burada, hem mistik İslâm düşüncesinin analizini yaparak sûfî tecrübenin derûnî yapısını gözler önüne sermekte, hem de bu düşünceyi. Veda düşüncesi, Mahayana ve Zen gibi Budizm'in değişik versiyonları ve modern Batı egzistansiyalizmi gibi çeşitli düşünce sistemleriyle karşılaştırmaktadır. Böylece, okuyucuya hem mistik İslâm düşüncesini yakından tanıma hem de onu diğer düşünce sistemleriyle karşılaştırarak bir değerlendirmede bulunma fırsatı sunulmaktadır. Böyle bir kitabı okuyup oldukça da yararlanan bir kişi olarak, onu Türk bilim ve düşünce kamuoyu ve meraklı okurlar ile paylaşmak istedim. İşte bu çalışmanın arkasındaki itici güç bu paylaşma isteğidir. Kitabın içeriği hakkındaki düşüncelerimi de bir kaç cümleyle ifade etmek istiyorum. Kitapta toplanan makalelerden her biri, sûfî düşüncenin belli başa anahtar kavramlarının analizinden yola çıkarak onun iç yapısına (derûnuna) nüfûz etmeye çalışmaktadır. Böylece, parçalı analizler yapılırken bütünün gözden kaçırılması gibi bir hataya düşülmemektedir. Yazar bu analizlerinde, 'anlamanın döngüselliği' veya 'yorum dairesi' olarak bilinen hermeneutik prensibini oldukça iyi işletmektedir. Yani, bu analizlerde parça bütün içerisinde ve bütün de parça sayesinde anlaşılmakta ve anlamlandırılmaktadır. Önemli bir diğer husus da, makalelerin kitaptaki sıralanış şeklidir. Bu sıralama, okuyucunun, sûfî tecrübe düşünce sisteminin derûnî yapısını anlamasına yardımcı olacak şekilde yapılmıştır. Dolayısıyla, makaleleri baştan sona sırasıyla okuyan kişi, söz konusu yapının kuş bakışı bir fotoğrafım çekebilme fırsatını bulacaktır. Kültürümüzün belli bir boyutunun gün yüzüne çıkartılıp Türk okuruna sunulması amacıyla yaptığım çalışmayla bilim ve düşünce dünyamıza küçük de olsa bir katkıda bulunabilirsem, amacıma ulaşmış olacak ve yararlı bir birey olmanın hazzıyla yaşayacağım. RAMAZAN ERTÜRK (Erciyes Ünivertisi, İlahiyat Fakültesi. Din Felsefesi Anabilim Dalı) Yaratma ve Şeylerln zamansız Nizamı İSLAM MİSTİK DÜŞÜNCESI ÜZERINE MAKALELER
Sayfa 7 - ANKA YAYlNLARI, 2. Basım, Ağustos 2002Kitabı okudu
·
28 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.