“Mutluluğu değil gerçeği;
Kendi varoluşunun gerçeğini, güzel kokulu gül bahçelerinde değil, insanoğlunun çöplüğünde arayan, ...”
Mektuplaşmaları okumayı oldum olası çok seviyorum. Geçmiş zamana gidip orada yaşamak, mektuplar arasında kaybolmak gibisi yok. Hele ki sevdiğiniz iki yazarın mektuplaşmaları olunca daha da bir haz veriyor insana.
Tezer Özlü, depresif dönemlerin kraliçesi, Ferit Edgü, Hakkari’de bir mevsim kralı.
İki yazarında kitaplarının çoğunu okumuş olmama rağmen bu kitabı nasıl gözden kaçırıp bu kadar beklediğine akıl sır erdiremiyorum. :)
Belli başlı kitaplardan bahsediliyor kitapta. Benim de okuma listemde olan bu kitapları şunlar;
Tatsız Bir Olay (Dostoyevski- Tatsız bir olay)
#k:158108 (Dostoyevski- Amcanın rüyası)
Ulysses (James Joyce- Ullysses)
Bunların dışında Tezer Özlü’nün Kafka ve Pavese hayranı olduğunu da biliyoruz.
Geçmişin tadı, o zamanın dostluğu öyle güzel ki. Bana bir mektup arkadaşı lazım dedirtiyor.
Evet bir mektup arkadaşı! Aranıyor! :)
İyi okumalar.