Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Ortaçağda da bekaret tanimlamamistir
İnsanların farz ettiğinin aksine Hıristiyanlık, bekâret karmaşasına bir açıklık getirme konusunda başarısız olmuştur. Kilise İleri Gelenleri’nin en saygını bile bekâretin nasıl tanımlanması gerektiği ya da bakirelere nasıl muamele edilmesi gerektiği konusunda bir uzlaşmaya varamamış, bu bekâret tartışmaları bin yıllar boyunca içten içe kaynamaya devam etmiştir. Örneğin 13. yüzyıl tannbilimcisi Thomas Aquinas’a (Aquinali Thomas) göre bekâret, ölçülü olmanın getirdiği erdemliliğin kendisine has bir özelliği ve "iffet” damgasını taşıyan davranışlar sınıfının bir alt sınıfıydı. Ancak Aquinas aynı zamanda iffetin, bir özel bir de mecazi olmak üzere iki anlamı olduğunu söylemiştir. Birinci anlam özellikle cinsel zevklere gönderme yaparken, ikinci anlam Tann’nın tasarımına karşı yargılanacak şeylerden zevk almayı reddetmeye dayalıdır ve birinci anlamdan daha geniş kapsamlı olan spiritualis castitas, yani tinsel iffetten bahseder. Bu bana pek de yalnızca evet ya da hayır cevaplarının yeterli olduğu bir âlemmiş gibi görünmüyor.
Sayfa 47 - IletişimKitabı okudu
·
4 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.