Gönderi

The Pursuit of Happyness (2006)
Yönetmen: Gabriele Muccino Senaryo: Steven Conrad Will Smith ♡ Jaden Smith, Thandie Newton. Chris Gardner'ın hayat hikayesi. ♧ Alıntılar ♧ ♧ "Don't ever let someone tell you that you can't do something. Not even me. You got a dream, you gotta protect it. When people can't do something themselves, they're gonna tell you that you can't do it. You want something,  go get it. Period." ♧ + What would you say if a guy walked in for an interview without a shirt on, and i hired him? - He must've had on some really nice pants. ◇ Sinematografi ◇ ◇ Filmin belki de en dramatik sahnelerinden birinde Chris’in ve oğlunun tuvalette uyuduğu sahnede kamera tepeden görüntü alacak konuma yerleştirilmiştir: Burada yönetmen karakterlerin ne kadar çaresiz olduklarını görmemizi ve karakterlere adeta tepeden bakmamıza neden olmuştur. ◇ Bir diğer ters açı hareketi: Filmin bir karesinde Amerikan bayrağını alt açıdan görmemiz bayrağın yüceltilmesine sebep olmuştur. ◇ Chris'in kovalama sahneleri omuz kamerası ile çekilmiştir: Omuz kamerası izleyiciyi olayların içine dahil etmeyi ve ekranda görülen kamera sarsıntılarıyla karakterin ruh halini daha iyi anlayabilmeyi ve onunla özdeşleşmeyi sağlamıştır. ♤ Mizansen ve Çerçeveleme ♤ Gabriele bu filmde izleyiciye sıklıkla çerçeveleme yoluyla pek çok mesaj vermek istemiştir. ♤ Filmin daha ikinci dakikasında kamera çevrinme hareketi yaparak yerde yatan evsiz bir adamı göstermektedir. İleriki zamanlarda Chris’in evsiz kalacağının sinyallerini daha filmin başında görürüz. ♤ Filmin ilerleyen vakitlerinde mutfakta Chris ve eşi tartışırlarken duvarda bir güneş resmi görürüz. Bu Christopher’ın bir umuda sahip olmasını gösterir. Filmin ilerleyen zamanlarında Chris’e iş için telefon geldiğinde açı aynı şekilde güneşi gösterecektir. Güneş umudun habercisi olarak nitelenmiştir. ♤ Filmde ayrıntı sahnesi olarak görülen bir başka karede Chris’in iş görüşmesi yapacağı kişiyi görürüz. Arkasındaki saatin üzerinde üzgün surat vardır. Bu bize Chris’in randevuya zamanında yetişemeyip, randevuyu kaçıracağını bildirir adeta. ♤ Evsizlerin kuyruk sırasında beklerken, ön sahneden lüks bir otomobille insanların gülerek önlerinden geçtiğini aynı çerçeve içinde gösterilmesi, hayatın içindeki tezatlığı net bir şekilde görmemizi sağlıyor. ♤ Filmin son sahnesinde ise kamera Chris ve oğlunu şehre tepeden bakacak şekilde konumlandırmıştır. Çünkü artık güçlenip, hâkimiyeti ele geçiren onlar olmuştur. Aynı kare içinde kendisi gibi olan birisi vardır. Sistemin içinde bir takım elbiseli adam. Arkasına dönüp kendisine bakar gibidir aslında. * yazdıklarım bana ait yorumlar değil, başkalarından alıntılardır. araştırmalarım sonucu hoşuma giden detayları yazdım.
·
12 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.