Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

TEVRAT / İNCİL / KURAN-I KERİM BAĞLAMINDA EŞCİNSELLİK
Eşcinsel ilişki hemen her dönemde ve her toplumda cinsî bir sapkınlık olarak görülmüş ve kınanmış, dinlerin de ortaklaşa mücadele ettiği çirkin bir davranış olmuştur. Tevrat’ta, Sodom halkının rabbe karşı günahkâr olduğu ve orada her türlü ahlâksızlığın, özellikle cinsî sapıklığın yaygınlaştığı ifade edilir (Tekvîn, 13/13; 18/20). Yahudilik’te çirkin bir davranış olarak kabul edilen erkekler arası eşcinsel ilişkiler yasaklanmış ve bu tür ilişkide bulunanların cezalarının ölüm olduğu belirtilmiştir (Levililer, 18/22; 20/13). Yeni Ahid’de de eşcinsel ilişkide bulunanlar şiddetle kınanan kimseler arasında zikredilir (Romalılar’a Mektup, 1/27; Korintoslular’a Birinci Mektup, 6/9). Kur’ân-ı Kerîm’de livâta kelimesi geçmemekle birlikte “aşırı derecede çirkin davranış, açık hayâsızlık ve sapkınlık” anlamındaki fâhişe (çoğulu fevâhiş) ve fahşâ kelimeleri livâta fiilini de kapsayan geniş bir içerikle yirmi dört yerde geçer ve zina, livâta, sevicilik gibi iffetsizlikler şiddetle kınanır, yol açacağı dinî ve hukukî sorumluluklara işaret edilir (bk. M. F. Abdülbâkī, el-Muʿcem, “fḥş” md.). Cinsî ihtiyaçların tabii ve meşrû çerçevede karşılanması, fıtrat ve iffetin korunması, insanlık onurunu zedeleyen her türlü cinsî azgınlık ve sapıklıktan uzak durulması Kur’an’ın temel mesajlarından biridir. Kur’an’da, Lût kavminin livâtanın yaygınlık kazandığı ilk toplum olduğuna atıfla onların, bu çirkin fiili işlemeleri ve peygamberleri Hz. Lût’un kendilerini bu işten alıkoymaya yönelik uyarı ve öğütlerine kulak vermeyişleri sebebiyle helâk edildiği anlatılır (el-A‘râf 7/80-84; Hûd 11/78-83; el-Enbiyâ 21/74; eş-Şuarâ 26/161-175; en-Neml 27/54; el-Ankebût 29/28-35). Hz. Peygamber’in hadislerinde de livâta kınanmış ve bu fiili işleyen kimseye Allah’ın rahmet nazarıyla bakmayacağı bildirilerek (Tirmizî, “Raḍâʿ”, 12) livâta yapanların lânetlendiği ifade edilmiştir (Müsned, I, 317). Resûl-i Ekrem ayrıca, “Ümmetim hakkında en çok korktuğum şey Lût kavminin davranışıdır” demiş (İbn Mâce, “Ḥudûd”, 12; Tirmizî, “Ḥudûd”, 24) ve erkeğin eşiyle anal ilişkide bulunmasını da “küçük livâta” şeklinde nitelendirerek yasaklamıştır (İbn Mâce, “Nikâḥ”, 29; Ebû Dâvûd, “Nikâḥ”, 45; Tirmizî, “Ṭahâret”, 102). İslâm dini, cinselliği tabii bir vâkıa olarak kabul edip cinsel ihtiyaçların mâkul ve meşrû zeminde giderilmesine imkân vermiş, ancak cinselliğin insanlık onur ve değerini ihlâl edecek biçimde kontrolsüz kullanımını önleyici bazı sınırlamalar getirmiştir. Evliliğin teşvik edilip aile hayatını ve kurumunu korumaya yönelik tedbirlerin alınması, iffetin ve neslin korunmasının dinin temel gayeleri arasında gösterilmesi, cinsel sağlık ve ahlâk eğitimine önem verilmesi, müstehcenlik, fuhuş ve zina ile mücadele edilmesi böyle bir anlam taşır. Bunun için Kur’an ve Sünnet’te cinsî hayata ilişkin olarak birçok ayrıntılı düzenleme ve hüküm yer almıştır. Bunlardan biri de livâtanın İslâm’da şiddetle kınanıp büyük günahlardan sayılması olmuştur. İslâm literatüründe konu ferdî ve içtimaî ahlâk, cinsiyet ahlâkı ve eğitimi gibi açılardan ele alınıp fert ve toplumların böyle bir sapkınlıktan korunması, fertlerin bu tür davranış ve eğilimlerini önleyici ve tedavi edici tedbirlerin alınması üzerinde durulmuştur. Ayrıca; Eşcinsellik eğilim ve davranışı biyolojik ve psikolojik bozukluğun bir ürünü olup tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Kur’an’da ve hadislerde ,tevratta, incilde yer alan ifadelerden hareketle eşcinselliğin haram bir fiil olduğu konusunda görüş birliği vardır.Hatta eşcinsellik haramlık bakımından zinadan daha ağır bir fiil olarak kabul edilebilir diyen alimlerimiz de mevcuttur..’ Sözlerime Al-i İmran Suresi, 38.ayet meali ile son veriyorum; ‘’… «Rabbim! Bana katından hayırlı bir nesil ver. Şüphesiz sen, duayı hakkıyla işitensin»
··
46 görüntüleme
Zeyneb Öztürk okurunun profil resmi
Salih hcm.. Müsadenizle bir şey sormak istyrm.. Elbet "Yaradan yarattığını eniyi bilir! " iman ile teslimiyet gönlümdeki, ispat ve hikmet arayışı ikinci... Haddizatında gündemimde de olmadığından çok kurcalamamıştım. Ancak dün psikiyatrist bi arkadaşım video gönderdi. Zira en çok psikiyatri hekimleri görüyr bu hastaları.. Size de göndereceğim. Ya da hangi sınırdan sonra hastalık değil de sapkınlık? Biyolojk, anatomık patolojılerden ziyade sormak istedığim.... Psikolojık boyutu? Anormal işleyen hissiyat ve psikolojı? Misal çocukluktan beri farklı hisseden bireyde, ebeveyn ne yapmalı? Bu sorum zina eylemine geçmiş eşcinsellik için değil, cinsiyet değişimi için... Tarihsel olarak örnek var mıydı acaba? Ve sınır nerede?
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Sueda hocam yeni gördüm iletinizi size döneceğim inşAllah...
Zeyneb Öztürk okurunun profil resmi
Yorumlar eksik gidiyor.. Niyeyse, neyse.. Velhasıl... Böyle hisseden evlatta, bireyde toplumsal tıbbi ahlaki ve dini recete nedir?
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.