Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Zamanın bir tarifi de eşyanın ve mahlukatın asıldığı iptir. ”Zamanın geçmiş ve gelecek iki kanadına dizilmiş mucizat-ı kudreti” (Sözler, Yirmi Dördüncü Pencere) Bir değişik perspektif zaman bir aynadır. Allah’ın aynaları çoktur. Su, esir, misali alem, hava, ruhlar ve de zaman "Ervahtan ta zamana, zamandan ta hayale, hayalden fikre kadar muhtelif ayineler. " (Lemaat) Ve zaman daha önce Allah tarafından tasarlanan bir plan dahilinde varlığın görülüp kaybolduğu bir sahifedir. ”İmam-ı Mübin'in imlasiyle yani kaderin hükmüyle ve düsturuyla kudret-i ilahiye, icad-ı eşyada her biri birer ayet olan silsiIe-i mevcudatı, levh -i mahv isbat denilen zamanın sahife-i misaliyesinde yazıyor, icad ediyor, zerratı, tahrik ediyor. Demek harekat-ı zerrat, o kitabetten o istinsahtan, mevcudat alem-i gaybdan alem-i şehadete ve ilimden kudrete geçmelerinde olan bir ihtizazdır, bir harekattır. (Mektubat, Onuncu Mektup) Ve zaman ”süratle akan azim bir seldir. ” (Lem’alar, Yirmi Dokuzuncu Lema) ”Zaman bir şerittir" (Şualar, Ellühccetüz -Zehra) Zaman “Sel dolabıdır. " (Mesnevi Nuriye) Zaman “Bir şimendifer yani trendir" (Mesnevi) Zaman nehri Rabbani sanatların levhalarıdır. (Nokta) Zamanın yaratılmış olduğunu ifade eden şu cümle ise fevkaladedir. Zaman insan ve mahlukatın hayatı üzerindeki tesirleri düşünülerek Allah’ın kâinata taalluk eden işlerinin mahlukatın yaşamına göre tanzim edildiği matbaada yaratılmıştır. "Meşiet-i Ezeliyenin matbaasında tab olunan zaman...” (Tuluat)
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.