·164 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Nisan 2016 23:04 Kitap bitti böğrüme bir şey oturdu valla. Muazzam ötesi bir kitaptı. Böyle bir duygu yoğunluğu uzun zamandır yaşamamıştım. Neden bu kadar zamandır okumak için beklemişim diye sordum kendi kendime gerçekten ayıp etmişim.
Konusuna gelecek olursak çok fazla detaya girmeden başlarda Hamdi'ye sağlam sövdüm. Raif efendi niye böyle diye çok sordum kendime neden duruyor neden hiç ses etmiyor falan diye. Tabi bir insanın neler yaşadığını bilmeden hüküm vermek, konuşmak çok basit geliyor insana. Kitap bitince Raif Efendiye hak vermemek mümkün değil. İnsan bir kere sustuğu zaman bir daha kolay kolay konuşamıyor bee. Ve insan birine kendini tüm benliği ile verdiği zaman artık başkasına hiçbir şey kalmıyor. Raif Efendi ve Maria'nın özeti de bu.