·668 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Mayıs 2020 23:43 Şairlikten başka hiçbir iş bilmeyen o güzel adamla Edip Cansever "Sonrası Kalır 1" le geldim bugün. Mutlu olmak için sadece şiire ihtiyacı olan bir adam. Bu mutluluğun en fazla bir gün süreceğinin gerçeğini savunuyorken üstelik. İlk şiirlerini yazmaya başladığında ortaokulun ikinci sınıfındaydı. Edip Cansever neleri sevdiğini erken keşfetmiş, şiir yazmaya erkenden başlamış. Bir çocuk dergisinde yayımlanmış ilk şiiri. Ölüm, yalnızlık, umutsuzluktan bahsetse de şiirlerinde hep karamsar değil gerçekçi olarak kendini tanımlamış. Şiirlerinde alışılmışın dışında hep bi farklılık olan Edip Cansever 1954’de çıkardığı Yerçekimli Karanfil kitabı ile 2. Yeninin ilk yetkin örneği oldu. Bu eseri ile Yeditepe Şiir Ödülünü kazandı. Sonrası kalır kitabı ise bir Edip Cansever külliyatı bence. İlk dizesinden son dizesine yalnız, yabancı, yerleşemeyen bir yaşamak sevdalısının tepeden tırnağa "aşk, tutku, umut" yüklü yolculuğu...