Kitabın içerisinde kültürel öğe olarak bir efsanenin kullanılması bence oldukça yerinde olmuş. Çocugun sembolize ettiği gelecek ve başına gelenler... Orozkul karakterinin bu olanlardaki rolü insana her şeyi sorgulatıyor doğrusu. Bence karakterlerin kendilerinden çok sembolize ettikleri şeylere odaklandığımız zaman kitap büyük bir anlam kazanıyor.
Beyaz gemiye ulaşabilme gayesi çocuğun tüm umutlarını bir ağaç gibi sulayan şey aslında.
Ben severek okudum ve sonunda çok hüzünlendim ama bir yandan da bu sembolleri düşünerek bir ders çıkardım.
Aytmatov ile bu kadar geç tanıştığım için üzgünüm ama kesinlikle devamı gelecek bu serüvenin. Beyaz GemiCengiz Aytmatov