İbnu'l-Arabi'nin monisminde 3 ayrı unsur bir araya getirilmiştir:
Eş'arilerin külli cevher nazariyesi, Hallâc' ın Lâhut ve Nâsut nazariyesi
ve Yeni- Eflatuncu Bir nazariyesi. Onun kendi görüşü bunlardan hiçbirine
benzememekle beraber, hepsinin bir terkibidir. Özellikle Hallâc'dan gelen
unsur, ibnu'l- Arabinin Bir ve Çok hakkındaki görüşünde hakimdir.
Bazan sûret ve zât terimlerini Hallâc' ın Nasât ve Lahut'una eş anlamda,
hazan da fiilen Lâhut ve Nâsût terimlerinin kendisini kullanmakla beraber
İbnu'l-Arabi ile Hallac arasındaki fark, en sonunda yine de esaslı olmakta
devam eder. Fakat buna rağmen, Hallac, vahdet-i
vucûd görüşünü hazırlamış görünüyor.