Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Hadis rivayetlerinde olmayan şeyleri araya sokması
"Peygamber"in döneminde 'gece baskınları' düzenlenir. Peygamberin emriyle" Öldür, öldür"şiarları haykırılırdı. Sonra da yağmaya girişilirdi. (Ebu Davud, Cihad/102, hadis 2638; İbn Mace, Cihad/30, hadis 2840) Filistin'de "Übna(sonraları 'Yübna')" denen bir yere peygamber bir baskın düzenlenmişti. Baskını yapacaklara da şu buyruğu veriyordu: -Sabahleyin Übna'ya (ansızın) baskın yap ve orayı yak! Ve "Übna" köyü yakılıyordu. İçindekilerle birlikte. (Ebu Davud, Cihad/91, hadis 2616, c. 3, s.88, ayrıca s. 124'teki 2 nolu not: İbn Mace, Cihad/31, hadis no: 2843, c.2, s. 948) Düşmanın bulunduğu yerdeki ağaçlar, ürünler de yakılır, ya da kesilirdi. . . . Ateş'in cümleleri:Übna baskını, durup dururken yapılmış bir şey değildir. O bölge halkı müslümanım sürekli rahatsız ediyordu. Peygamberin elçilerini öldürmüşlerdi. Onlara bir ders vermek gerekince Peygamber, Üsâme kumandasında bir ordu göndermek istedi. Üsâme Peygamber'in, kendisine şöyle emrettiğini söylemiştir: " Sabahleyin Übnâ' ya baskın yap, sonra yak! " (Ebü Dâvüd Cihâd: 91; Ibn Mâce, Cihâd: 31). Hadisin metninde olan sadece budur. Hadiste kastedilen, köylülerin evlerini ve ekinlerimi yakmakıır. Ibn Mâce' nin yaptığı açıklama böyledir (2/948, not: 2843). Turan Dursun, hadis metninde olmayan şu ilâveyi yapıyor: "Übnâ köyü yakılıyordu, köy halkıyla birlikte." Halbuki hadiste köy halkının yakıldığından söz edilmez ve Üsame'nin gidip köyün ekinlerini yaktığı da anlatılmaz. Sadece Peygamber'in, kendisine böyle emir verdiği anlatılır. Düşmanın evlerini ve ekinlerini ateşe vermekten maksat da korkutarak halkı teslim olmaya zorlamaktır. Maamafih bu, sadece bir kişi haberidir. Doğruluğu kuşkuludur. Peygamber aslâ köy halkını yaktırmamıştır.
Sayfa 86
··
14 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.